Avatar billede klostermann Juniormester
26. september 2012 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kolonner i en underrapport

Hej
Jeg har en rapport i Access, som når jeg viser/printer den kommer ud med data i 3 kolonner á 6 cm - Har sat kolonner til 3 inde under sideopsætning.

Nu vil jeg gerne have en overskrift hen over alle 3 kolonner - 18 cm bred. Umiddelbart kan jeg kun lave overskrifter der har bredde med en kolenne og den vises over den venstre.

Jeg lave nu en ny rapport med sidebredden 18 cm og kan lave min overskrift, under her indsætter jeg så den først rapport med håb om at den så kommer i 3 kolonner... Det går den ikke, den kommer kun i en :(

Nogen gode forslag?

MVH

Anders
Avatar billede mugs Novice
26. september 2012 - 14:38 #1
Hvis du har indsat underrapporten i detaljesektionen, så prøv at indsætte den i rapporthovedet.
Avatar billede klostermann Juniormester
26. september 2012 - 14:42 #2
Hej
Har nu prøvet både i Rapporthoved og sidehoved ingen af delene giver det rigtige resultat :(

Anders
Avatar billede mugs Novice
26. september 2012 - 15:05 #3
Nogen chance for at se din db? Send den evt. som en zip fil til:

mugs snabelting bbsyd.dk
Avatar billede fdata Forsker
26. september 2012 - 23:46 #4
Det er ikke nok at specificere 3 kolonner. Du skal også definere kolonnebredden.
Gå ind i Sideopsætning, fanen Kolonner og indtast bredden under Kolonnestørrelse. (Bredden skal jo så være mindre end 1/3 af din sidebredde)
Avatar billede fdata Forsker
26. september 2012 - 23:48 #5
... og ja, det virker både i Rapporthoved og Sidehoved
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. september 2012 - 07:52 #6
Hvis du vil have en overskrift til at gentage sig for hver kolonne så plejer jeg at gøre det at jeg laver en gruppering med en header og så sætte overskriften ind der. Det plejer at virke.
Hvis jeg samtidig sætter noget ind i pageheader, så kan det fylde hele siden ud.