Avatar billede newbie_s Nybegynder
26. september 2012 - 23:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Langsom PC.....

Hej Eksperter

Jeg forsøger at hjælpe en ven med at få en PC til at køre lidt bedre. Ved opstart går der en del tid efter at windows er startet op, inden man kan åbne nogle programmer. og IE er da helt galt. Man kan høre at den arbejder hele tiden, og blæseren går ofte i gang i længere tid selv hvis den efterlades i IDLE i længere tid (10 min+)

Det skal siges at maskinen ikke længere er af nyere dato (1,86MHz, 1 GB RAM og kører Vista), men jeg vil da mene at den skulle være fint egnet til Office programmer + surfing

Jeg har lavet flg:

- Renset vha CCleaner
- Tjek af .Reg vha EUSING Registry Cleaner
- Lavet en diskfragmentering
- Scannet med SuperAntiSpyware (5 hits, 2 trojan + 3 adware)

Den er pt ved at lave et scan via MalwareBytes (tager enorm lang tid).
Formodentlig trænger den også til WindowsUpdate

Jeg har lavet en log med HiJackThis. Er der en der vil tage et kig på denne???

Og inputs til hvad jeg ellers kan forsøge modtages gerne.

på forhånd tak

--------------------------------------------------------------

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 22:48:02, on 26-09-2012
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16982)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\SmoothView\SmoothView.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\NDSTray.exe
C:\Program Files\IDM\Desktop SMS\DesktopSMS.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TOSCDSPD\TOSCDSPD.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynToshiba.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\CEC_MAIN.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSwMgr.exe
C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
D:\Spyware\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75} - (no file)
O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\IPS\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\coIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPwrMain] %ProgramFiles%\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HSON] %ProgramFiles%\TOSHIBA\TBS\HSON.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmoothView] %ProgramFiles%\Toshiba\SmoothView\SmoothView.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00TCrdMain] %ProgramFiles%\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KeNotify] C:\Program Files\TOSHIBA\Utilities\KeNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HWSetup] C:\Program Files\TOSHIBA\Utilities\HWSetup.exe hwSetUP
O4 - HKLM\..\Run: [SVPWUTIL] C:\Program Files\TOSHIBA\Utilities\SVPWUTIL.exe SVPwUTIL
O4 - HKLM\..\Run: [NDSTray.exe] NDSTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [topi] C:\Program Files\TOSHIBA\Toshiba Online Product Information\topi.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Desktop SMS] C:\Program Files\IDM\Desktop SMS\DesktopSMS.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Toshiba Registration] C:\Program Files\Toshiba\Registration\ToshibaRegistration.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Camera Assistant Software] "C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [TOSCDSPD] C:\Program Files\TOSHIBA\TOSCDSPD\TOSCDSPD.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\npjpi160.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\npjpi160.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: eBay - {C08CAF1D-C0A3-40D5-9970-06D067EAC017} - http://www.webtip.ch/cgi-bin/toshiba/tracker_url.pl?DK (file missing)
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL (file missing)
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: ConfigFree Service (CFSvcs) - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton Internet Security (NIS) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\ccSvcHst.exe
O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Windows\system32\TODDSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Power Saver (TosCoSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TosCoSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

--
End of file - 7329 bytes
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. september 2012 - 23:29 #1
Tror den vil have gavn af mere memory - med lidt held kan detfindes billigt - brugt eller nyt - Prøve at se i taskliste, hvor meget memory den faktisk bruger -og erdetmere end 1G så gå efter mere memory - for så bruger den harddisken i mangel af rigtigt memory.
Avatar billede vistodk Nybegynder
27. september 2012 - 08:36 #2
Han er sikkert en af de heldig der har fået Google Chrome med sammen med sidste Adobe opdatering. Check om han har fået det, og i såfald fjern google Chrome, så virke rden igen.

Har gjort det på over 200 maskiner de sidste 14 dage, og det hænger mig ud af halsen at Adobe kan lave sådan noget lort
Avatar billede pretttyfly Praktikant
27. september 2012 - 08:46 #3
vil lige indskyde at uanset hvad, så når der gælder vista så kan man ikke få for mange ram, og 1 gb er generelt bare for lidt, uanset hvad maskinen skal bruges til.
Avatar billede tiger_dk Mester
27. september 2012 - 08:58 #4
som regel er der meget bras der, der behøver at starte op sammen windows

Prøv at skrive msconfig ned i Start-Kør eller i Search programs and files hvis det er Windows 7 - og i det vindue så kommer frem, kan du under fanen Start, se hvad der starter op sammen med Windows , her kan du se hvad der ikke er nødvendig, og fjerne fluebenet udenfor det enkelte program og genstarte..
Avatar billede poko1 Ekspert
27. september 2012 - 09:36 #5
Du bruger jo Ccleaner så her en hurtig vej til at bestemme hvad der skal med i opstarten! Uden at du behøver at genstarte med det samme.
http://imageshack.us/a/img801/7838/cleanera.jpg
27. september 2012 - 13:39 #6
Du mangler bla. ServicePack 1+2 samt IE opdatering samt en del mere derfra ...
27. september 2012 - 13:42 #7
Ud (Afinstall)
* Symantec/Norton
* Ulead Burning

Og så nævnte i #5 ...
27. september 2012 - 17:07 #8
28. september 2012 - 17:47 #9
???
Avatar billede newbie_s Nybegynder
28. september 2012 - 23:10 #10
Så har jeg fået installeret Vista SP2, IE9, og fået fjernet Norton. (ULEAD Burning ved jeg ikke hvad er, og ved ikke hvordan det fjernes)

Jeg kunne se at den tidligere brugte ca. 900MB RAM (ud af 1GB), og efter at have fjernet Norton ligger den på ca. 450 MB, nu med AVG i stedet for.

Jeg synes dog stadig, at den er lidt sløv og overvejer at smide XP på den i stedet for. Kan man gratis downgrade til XP fra en Vista?? Hvis ja, så modtages et downgrade link gerne ;-)
Avatar billede vistodk Nybegynder
28. september 2012 - 23:23 #11
har du checket om der var Google Chrome installeret?
Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. september 2012 - 00:36 #12
Det er den ikke....
Avatar billede newbie_s Nybegynder
30. september 2012 - 19:06 #13
Ejeren af PC'en er meget godt tilfreds med forbedringerne, og synes at det kører meget hurtigere end før, så den er vist lukket nu.....

Karise_larry det var vist dit forslag med at fjerne norton og opdateringen  der gjorde udslaget, så du må meget gerne smide et svar så vi kan få lukket denne tråd..

tak for hjælpen
30. september 2012 - 22:52 #14
Hellere WIN7 end "down" til XP !!!

---

Desuden liiiiidt mere ->

Afinstall
* Apple Mobile Device
* Bonjour tjeneste (Bonjour Service)
* iPod-tjeneste (iPod Service)

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her har du disaple/fjern følgende fra din opstart ->

[topi]
[Desktop SMS] ?
[Toshiba Registration]
[APSDaemon]
[iTunesHelper]
[Sidebar] (Eller ELSKER du denne Vista Resourseforbrugende 'ting' ?)

---

www.eksperten.dk/guide/1528

---
30. september 2012 - 22:52 #15
* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering