Avatar billede Tekniker Novice
28. september 2012 - 19:38 Der er 14 kommentarer

no bootable device insert boot disk and press any key windows vista hvordan får jeg fat i mine billeder igen ?

hej kære Eksperter jeg er ny på denne her hjemme side. men ønsker hjælp til ( no bootable device insert boot disk and press any key windows vista hvordan får jeg fat i mine billeder igen ? )
Avatar billede Tekniker Novice
28. september 2012 - 19:41 #1
jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig. hurtigst som muligt for jeg vil gerne have mine ting fra harddisken igen.

jeg har også prøvet at sætte den ind i en anden computer. den samme model computer. hp dv5
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 19:45 #2
den anden maskine skal bare boote normalt - denne til 150kr kan koble den gamle disk i en alm usb-port
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
og så kan du hente data ud.
Avatar billede Tekniker Novice
28. september 2012 - 19:53 #3
det prøver jeg lige ... da jeg har en extern harddisk så kan jeg bare åbne extern harddisken og sætte den gamle harddisk som jeg skal have billederne fra. ind der, i stedet for extern harddisken efter forsøget kan jeg bare samle extern harddisken igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 19:56 #4
det er helt ok
Avatar billede Tekniker Novice
28. september 2012 - 19:58 #5
men hvis der er nogen andre der har nogle andre forslag må i meget gerne også skrive .. for hvis det ene ikke virker så kan jeg prøve det andet
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2012 - 20:00 #6
Er din pc sat til at boote fra den eksterne harddisk?
I bios skal dvd være 1 valg og harddisk 0 nr 2 og så herefter boot fra usb.
Avatar billede Tekniker Novice
28. september 2012 - 20:16 #7
det er en bærbar jeg har så den har kun plads til en harddisk ..
og jeg forstår ikke rigtigt hvad det er du mener.
Avatar billede Tekniker Novice
28. september 2012 - 20:17 #8
og ( claes57 ) det virkede desværre ikke for min computer kan ikke åbne den .. den skriver at harddisk skal formaters
Avatar billede Tekniker Novice
28. september 2012 - 20:49 #9
er der ellers noget man kan gør ??
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 07:34 #10
http://www.hiren.info/pages/bootcd

hentes bl.a her

http://soft.softoogle.com/ap/hiren-s-bootcd-download-6916.shtml

lidt læsning

lav en cd/dvd som en bootbar skive
boot op på den og gå i win xp mode så er der billede på
dine ekstra harddisk eller usb pen skal sidde i

MBR (Master Boot Record) Tools

der ligger alle de programmer du skal bruge til rep af maskinen

m.v.h
Avatar billede Tekniker Novice
29. september 2012 - 14:05 #11
kan deværre ikke få den til at virke.. det jeg gjorde var at jeg lavede en cd/dvd hvor jeg fik ( Hiren's.BootCD.15.1 ) på den.

men når jeg starter den haddisk som mine billeder ligger på så skriver den det samme ( no bootable device insert boot disk and press any key )

og kommer ikke videre derfra :S
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2012 - 15:09 #12
prøv at boote på din vista-dvd og vælg reparation. I kommandobilledet taster du en linje ad gangen med
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot

derefter genstart alm.
Avatar billede Tekniker Novice
01. november 2012 - 08:45 #13
harddisken virker.
Avatar billede Tekniker Novice
01. november 2012 - 08:46 #14
harddisken virker ikke *