Avatar billede Ewade Nybegynder
30. september 2012 - 00:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge.. opgradering fra stationær til bærbar.

Hej.

Nuværende pc:
Intel Core 2 duo E4500 2,2 ghz
3 gb ram
32 bit windows 7 home premium
Radeon HD 5450 1gb

Har set på flere bærbarer:
http://shop.tdc.dk/TM81-SB-840NC/342173,default,pd.html?cgid=elektronik-b%c3%a6rbare - pris: 4000 fra mandag

http://shop.tdc.dk/Pavilion-g6-2055so/343180,default,pd.html?cgid=elektronik-b%c3%a6rbare - pris: 4500

Bruger mest til kontor arbejde, men spiller da også CS:GO, mw2, mw3 og battlefield play for free.

Hvad siger i?

Hælder mest til den første bærbare pc.
Avatar billede Ewade Nybegynder
30. september 2012 - 00:39 #1
Links virker åbenbart ikke. Så prøver igen:

http://bit.ly/UZfCTm

http://bit.ly/SnQ3pd
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
30. september 2012 - 12:20 #2
For det første skal du overveje hvorfor du skifter fra en bærbar til en stationær.
En bærbar er designet til at være mobil og køre på batteri, så det betyder at der er en del ting, der er gået gevaldigt på kompromis med.

En bærbar kan ikke lige opgraderes med nyt grafikkort, større processor eller flere interne harddiske eller CD/DVD-drev.
De dele der sidder i den bærbare er dyrere at udskifte, hvis de kan udskiftes.

En bærbar yder langt fra det samme som en stationær og en gammel stationær kan oftest sagtens løbe fra en topmoderne bærbar.
Delene i en bærabr kan bare ikke være særligt kraftige, da de så vil dræne batteriet i løbet af nogle få minutter.
Nogle bærbare kommer så med et ekstra kraftigt grafikkort indbygget, men ydelsen i en computer er direkte proportional med strømforbruget og meget få bærbare har en strømforsyning, der kan levere over 100W, hvor en normal stationær PC bruger ca. 100W til både processor, bundkort og grafikkort.

Er det for at få en lille maskine, så er der små stationære PC'ere også, som er langt billigere end bærbare og oftest en hel del kraftigere.

Vælger du alligevel en bærbar, så vil jeg på det kraftigste fraråde en Packard Bell, da deres support bestemt ikke er særligt god. Her tænker jeg specielt på driver- og software-support, som i mit tilfælde stoppede fuldstændig 6 måneder efter at computeren var blevet leveret og det var da en ny model i deres sortiment.
Desuden ville jeg nok også vælge en fremtidssikret maskine, hvor der var USB 3.0 og SATA3 i.
USB 3.0 er allerede kommet i flere enheder og den ekstra hastighed er bestemt en fordel på USB-sticks og harddiske og SATA3 vil være nødvendig, hvis der i fremtiden skal en SSD harddisk i maskinen, da man ellers ikke kan udnytte hastigheden på SSD'en.
Avatar billede Ewade Nybegynder
30. september 2012 - 12:27 #3
og hvis du skulle vælge bræbar ud fra specs og ikke deres support?
Avatar billede Ewade Nybegynder
30. oktober 2012 - 00:16 #4
.