Avatar billede karsten_madsen Juniormester
30. september 2012 - 23:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sniffe

Jeg har ganske enkelt brug for et meget simpelt program som kan monitorere hvad der sendes og modtages på en bestemt mac-adresse.

Jeg skal finde ud af noget trafik som foregår mellem to enheder.

Hvilket program (behøver ikke være gratis) skal jeg bruge ?
Avatar billede lclemens Nybegynder
01. oktober 2012 - 00:41 #1
Er det privat? Hvis switchen ikke understøtter det, så kræver det nemlig hackerteknikker
Avatar billede lclemens Nybegynder
01. oktober 2012 - 00:52 #2
Alternativet er ombygning af netværket. To netkort i din computer, så kan du agere switch og se al trafik mellem enhederne
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
01. oktober 2012 - 08:06 #3
Jeg skal se hvilke pakker der komme løbende ned af linien og så skal jeg kunne isolere de pakker som går til en bestemt mac-adresse - jeg skriver mac-adresse for jeg ved ikke som den bruger tcp/ip suiten.

Jeg tænkte i retningen af NetMon eller lign.
Avatar billede chalde Seniormester
01. oktober 2012 - 08:58 #4
En switch du kan lave en span/mirrorport på eller lignende (f.eks. som #2 skriver) så du kan få den rå trafik. Dertil Wireshark: http://www.wireshark.org/
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
05. november 2012 - 09:03 #5
Ingen brugbare svar - lukker spørgsmål. Brugte Microsofts egen.
Avatar billede lclemens Nybegynder
05. november 2012 - 09:35 #6
Jeg er ikke med. Hvis dit spørgsmål er fyldestgørende, så kan du ikke bare sætte en sniffer op på et switched netværk og se al trafik.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
10. januar 2013 - 15:07 #7
hey
installer wiresahrk i begge ender ?
vis du ikke vil tjekke få pakke tabe
http://www.wireshark.org/
vis det der imod er hvad der sket på nettet så bliver det mere kompleks
Avatar billede techdude2010 Nybegynder
19. januar 2013 - 15:28 #8
Du virker en anelse arrogant sømand......
"Ingen brugbare svar - lukker spørgsmål. Brugte Microsofts egen."

Du har faktisk fået flere brugbare svar.

Span port på swith og monitorere denne trafik, Wireshark, NMAP, eller køb en MS TMG licens og fortage Deep Packet Inspection.