01. oktober 2012 - 19:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af webshop med iPhone-tilbehør

Hej Eksperter :-)

En kammerat og jeg har startet en webshop, og jeg vil meget gerne høre hvad i synes om den, og hvad i evt. mener kan gøre den endnu bedre.

Webshoppens koncept er at sælge kvalitetscovers til iPhone samt tilbehør.

I kan se den her:
www.motil.dk

Hvad synes I?

Med venlig hilsen
Glen Michaelsen
02. oktober 2012 - 07:17 #1
Jamen der har i da fået lavet en fin og, tilsyneladende, vel fungerende webshop.  Når besøgende åbner siden kan de umidelbart se, om det er noget for dem.  Det er nemt at finde rundt i produkterne, og det er nemt at købe.  Så må vi håbe på masser af kunder.

Hvis jeg alligevel skal foreslå forbedringer (det er jo hvad i efterlyser,) så vil jeg foreslå, at i ændrer visse farvekombinationer, så det bliver lettere at læse.  Den hvide tekst på de gule felter i kurven kan være anstrengende for øjnene og derfor irriterende.  Ligeledes overalt hvor i har grå tekst på gråbaggrund (uanset at det synes at være på mode.)

Og så et par detaljer med opstillingen.  På forsiden forneden - eftersom man (i vores del af verden) læser fra højre til venster får kunden først 'Motil' i focus og derefter 'Profil' og 'Kundeservice' inden de kommer til hovedsagen, 'Produkter'.  Det er helt naturligt, at i gerne vil fortælle om jer selv, men det er lige så naturligt, at kunderne interesserer sig først og fremmest for dem selv og deres behov.  Så flyt 'Produkter' hen som det første, så 'Kundeservice', og så 'Kontakt'.  Og så, hvis kunden gider at kikke videre, kan de finde noget om jer.

Hvad teksten om historie angår, så vil jeg foreslå, at i anlægger en positiv tone, såsom starte med 'Vi er en frisk ny virksomhed der står parat til at betjene dig..' fremfor 'Vi har jo ikke den store historie endnu..' og også droppe det beklagende over at det tog lang tid at udvikle webshoppen.  Såsom 'I februar 2012 startede vi uviklingen af webshoppen.  Vi lagde fra starten vægt på, at webshoppen skulle kunne opfylde kundernes behov på en enkelt og brugervenlig måde.  STOP.

Og så en bagatel:  Når man har fyldt webshoppen og klikker på 'gennemfør betaling' får man først et 'quickpay' vindue der ikke indeholder andet end en 'betal nu' knap.  Ved tryk på den knap får man betalingsvinduet.  Kan i ikke springe det første vindue over, så kunderne ved tryk på 'gennemfør betaing' kommer direkte til betalingsvinduet?  Jo færre trin der er, jo mindre anledning giver i kunden til at fortryde.
08. oktober 2012 - 20:24 #2
GlenM, kom du fra det igen?  Jeg er spændt på din reaktion på mine kommentarer.  Du havde uden tvivl håbet på flere reaktioner, men nu står spørgsmålet efterhånden på side 12 af 'Alle kategorier' og skal vel ikke tiltrække så meget frisk opmærksomhed.
Avatar billede mikaelch Novice
10. oktober 2012 - 20:06 #3
kontakt kunde side få der en kontaktformular derved lettere at kontakte dig

få titler og tags på billederne på siden derved en chance de findes i en google søgning .

få de social medier på siden såsom facebook , google plus og twitter
27. oktober 2012 - 15:45 #4
Christian Belgien
Mange tak for den gode respons, og skal beklage at jeg ikke har fået svaret - har haft rigtig mange bolde i luften, og trods jeg er blevet mindet om denne tråd et par gange, har jeg alligevel formået at glemme at svare - men nu kommer det så :-)

Første og fremmest tak for de positive kommentarer, er glad for at høre at du fandt shoppen let overskueligt over velfungerende.

Angående farvekombinationerne, synes jeg også du har nogle rigtig gode pointer. Vi kommer snarrest muligt til at skulle gennemgå siden med "konverteringsbrillerne" på, og der vil det da helt klart være en af tingene vi vil tage med i vores overvejelser.

Angående opstillingen i bunden, har vi endnu ikke lagt så mange overvejelser i opstillingen, men synes også det lyder til at du har nogle rigtig fine pointer.

Du har helt ret i det med teksterne, og det bunder egentlig i at jeg (som jeg skrevet den tekst du omtaler) trods alt ikke er den skarpeste tekstforfatter :-) Vi har en ekstern ressource klar, der skal stå for at få skrevet al vores kommunikation, så den er skarp, positiv og fængende.

Og så den lille "bagatel" med betalingsvinduet, er det fikset. Det havde du helt ret i ikke var særligt hensigtsmæssigt, og var faktisk et levn fra testfasen af betalingen.

Mikaelch
Tak for feedback. Vi vil overveje de ting du skriver.