Avatar billede Probie Nybegynder
04. oktober 2012 - 07:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

læring af java med eclipse på min mac

Hej eksperten,

jeg har brug for hjælp til at finde en bog jeg kan bruge til at lære java.
jeg er begyndt på et nyt arbejde, lige efter endt uddanelse som web-integrator hvor jeg har "lært" php 5, "object-orienteret"-programmering i et MVC-framework", men jeg er blevet ansat af andre grunde da jeg ikke komme til at bruge det, det er ikke et krav fra mit arbejde at jeg skal kunne java 100% men det ville være rart selv at kunne lave services til vores system istedet for at skulle sende dem vidre til andre også er det ikke det helt rigtige man får tilbage. og hvis jeg kan må jeg gerne selv lave services.

jeg har fået udleveret en macbook pro med eclipse på første dag jeg startede på arbejde (har aldrig sat med en mac før), og synes jeg er ved at lærer den nu men det kunne værer rart hvis jeg også kunne begynde at forstå lidt af terminalen og hvordan den virker i stedet for kun lige præcis at kende de mest bassale ting jeg skal bruge.

eclipse er indtil videre et rigtig godt program og vi bruger det også til opkobling til vores svn-server, men føler ikke jeg får det ud af det som det kan.

så hvis i kender en bog for java for begynder der godt kan programmer, og evt med noget  bassal eclipse og mac terminal læring vil jeg meget gerne hører om det?

Hvis det er 2, 3 eller 4 forskelige bøger gør det ikke noget, vil gerne lærer det og har tiden til det, og firmaet betaler alle de bøger jeg overhovdet vil have med den mindste relation til arbejdet.
Avatar billede Probie Nybegynder
04. oktober 2012 - 09:42 #1
med terminal menere jeg unix shell da det er det vi bruge har jeg lige fundet ud - viser måske hvor på glat is jeg er omkring det punkt. så kunne generelt godt bruge noget omkring terminalen men også omkring unix
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2012 - 14:59 #2
Der er skrevet rigtigt meget omkring Java.

:-)

Et par tilfaeldigt udvalgte boeger (som jeg ikke engang selv har laest):

http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/Ivor-Horton-s-Beginning-Java-Java-7-Edition.productCd-0470404140.html

http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/Professional-Java-JDK-6-Edition.productCd-0471777102.html

Hvor den sidste er paa et lidt hoejere niveau end den foerste.
Avatar billede Probie Nybegynder
05. oktober 2012 - 10:24 #3
ved du om de evt tager udgangs punkt i eclipse ide?

og har du forslag til bøger omkring unix og evt generelt eclipse ide?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2012 - 15:07 #4
forhaabentligt tager de ikke udgangspunkt i Eclipse

:-)

en IDE er bare et program til at skrive kode i - normalt kan man gaette sig frem til tingene ved at kigge lidt i diverse menuer
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2012 - 15:08 #5