Avatar billede da_nigga Nybegynder
10. august 2001 - 01:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Autocomplete

Hej...
Jeg har et lille problem...

Jeg har lavet en chat for en af mine venner (i ASP)...
Chatten fejler ikke noget...
Men problemet er at hun gerne vil have en autocomplete funktion...

Altså... Hun vil have det sådan at hvis man nu skriver noget af chat navnet og så trykker på f.eks. TAB så skrives resten af navnet automatisk der hvor at de få tegn af navnet stod før...

Men jeg ved ikke hvordan man gør :o/
Håber der er nogen herinde der vil/kan hjælpe...

MvH
Brian
Avatar billede jumper Nybegynder
10. august 2001 - 02:33 #1
:P

/Thor
Avatar billede da_nigga Nybegynder
10. august 2001 - 02:38 #2
Ey Jumper ikke drille *Gg*

Ellers såååå... Aner jeg ikke hvad jeg skal gøre :o/ *G*

Brian
Avatar billede kornfreak Nybegynder
10. august 2001 - 05:58 #3
Stjæl dog den www.reneord.dk har ? *G*
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. august 2001 - 07:24 #4
da_nigga >> Kan du lave en tekststreng som de navne der kan vælges står (adskilt af kommaer) ?
fx:  \"da nigga,jumper,kornfreak,jakoba\"
så kan jeg lave dig en selectboks med en knap hun kan trykke på når der er bogstaver nok til at det rette ord kan vælges.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. august 2001 - 07:47 #5
men det er noget skidt at skulle skifte mellem tastatur og mus :(

Det jeg dog ikke kan er at fange tryk på tab når focus er på textfeltet.
dvs:
\"sålænge brugeren skriver i feltet skal tryk på tab aktivere en javascript funktion\"

jumper ??  jointventure ?

mvh JakobA

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2001 - 09:26 #6
Prøv denne: skriv \"hej\" og tryk på tab

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Indtast brugernavn</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript1.2\">
  function udvid(felt) {
    if (felt.value==\'hej\') { felt.value=\'hejsa\'; }
  }
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>

<FORM ACTION=\'login.php\' METHOD=\'post\' NAME=\'f\'>
Navn:</TD><TD><INPUT TYPE=\'text\' NAME=\'navn\' onblur=\"udvid(this)\">
</FORM>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede netsrac Praktikant
10. august 2001 - 12:56 #7
Erik har den jo næsten der, så skal focus bare sættes tilbage på feltet efter den har været igennem funktionen.
Avatar billede da_nigga Nybegynder
23. august 2001 - 23:32 #8
jakoba >> Ja jeg kan sagtens lave streng som er adskilt af kommaer..