Avatar billede ibtonni Nybegynder
08. oktober 2012 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskel i RSSI

Jeg har 2 bærbare PC der i programmet inSSID viser 2 forskellige resultater. På den ene vises 2,4 Ghc som  -50 og den anden -60. Jeg kører et lokalt netværk via en netgear router m/max rate 130 tilsluttet et Stofa modem. De -50 vises på en ældre Dell og de -60 på en spritny SONY. Hvad kan årsagen være ? vh/Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2012 - 11:35 #1
bedre antenne i dell.
Avatar billede ibtonni Nybegynder
08. oktober 2012 - 11:47 #2
Hej claes57. Kan man ændre på det ? evt. via værktøjer/programmer ? / Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2012 - 12:07 #3
det kan være antennes placering i maskinen og det materiale, som kabinettet er lavet af. Det vælg blev taget før produktionen.
Men du kan få eksterne (usb) wifi-kort, og til flere af dem skifte antenne - næppe praktisk med mindre maskinens eget kort er defekt (jeg har en gammel bærbar, hvor wifi er i .g standard - så jeg tilsatte en usb-mikro med .n, og kører der - mikro pga det bærbare element, men antennen er svar i forhold til større usb-kort)
Avatar billede ibtonni Nybegynder
08. oktober 2012 - 12:14 #4
Hej claes57. Tak for din kommentar. Jeg vil overveje om det er besværet værd eller bare acceptere det som det er. Læg et svar til point. Tak for hjæølpen Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2012 - 12:18 #5
bare luk selv
Avatar billede ibtonni Nybegynder
08. oktober 2012 - 12:19 #6
OK