Avatar billede dorte123 Juniormester
08. oktober 2012 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til min søn på 13år.

Hej
Jeg har godt set at spørgsmål ang. køb af drenge-PC før er stillet, men kan ikke finde de pc'er som bliver henvist til, da de jo nok allerede er forældede - så håber at nogle vil give mig et godt råd ang køb af bærbar, da jeg ikke selv har så meget forstand på det.

Min søn er næsten 13 år
Skal bruge den til skoleopg. samt spil - minecraft o.l.
Helst en 15,6"
Max 5000kr

I dag spiller han på min Acer m/intel core i3 processor 330M (2,13 GHz,3 MB L3 cache),
ATI mobility Radeon HD5650 (up to 2746 MB HyperMemory)
- håber det siger jer noget....

Er der noget I kan anbefale ell. fortælle hvad jeg skal være obs på, synes det er en jungle når man ikke er så klog på det?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2012 - 15:21 #1
Denne pc ville være et godt valg: http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/633827/HP-Pavilion-G62131SO.html den ville være god til skole og spil. Ved bare ikke om 2,5kg er for meget vis han skal have den med til skole.
Avatar billede dorte123 Juniormester
08. oktober 2012 - 15:48 #2
Er HP god...har tidliger haft en HP før min acer der var bøvl med?

Er AMD Radeon HD 7670M grafikkort  bedre end NV GT 610M ?

Ser lidt på ASUS K55VD-SX161V,

Toshiba Satellite C850D-108 - er der den store forskel?,,
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. oktober 2012 - 16:13 #3
HP har tidligere varme problemer så ASUS er måske et rigtigt godt valg
Avatar billede dorte123 Juniormester
08. oktober 2012 - 17:14 #4
Er der ingen nævneværdig forskel påde 2 grafikkort, ell det der er i min acer ATI Mobility Radeon HD5650.?

Kender en Acer- er den bedre/dårliger kvalitetsmæssig en Asus, toshiba, packard bell ell HP - er det stort set det samme??

Lyder som du bedre kan lide Asus fremfor HP..
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. oktober 2012 - 19:13 #5
jeg har intet imod Acer det er selv det mærke jeg bruger til studire brug, men grafikkortet er nok ikke altid til gamer typerne.
Avatar billede dorte123 Juniormester
09. oktober 2012 - 12:54 #6
Tusind tak for svar.
Avatar billede dorte123 Juniormester
09. november 2012 - 10:04 #7
Tusind tak for svaret - er i tvivl om hvordan jeg lukker tråden igen, håber det lykkedes..