Avatar billede askesnaske Praktikant
09. oktober 2012 - 17:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke boote, mistanke om ødelagt PSU

Hey Eksperten. Jeg har en computer som ikke vil tænde. Når jeg trykker på boot knappen så blinker den kort, og der er ingen lyd fra nogle af blæserne eller motherboardet. Kan det være psu'en som er røget?

Jeg har prøvet at tage rammen ud og sætte det i igen, dog uden held

Min strømforsyning er en EPS-750W Energon
Mit motherboard er et GA-MA770T-UD3P (Er jeg ret sikker på)
og jeg har et ATI radeon HD 5780 sat til

Er der mulighed for at jeg kan prøve at sætte en 350W powersupply til eller er den ikke kraftig nok til at trække maskinen?

Mvh Aske
Avatar billede KHHP Juniormester
09. oktober 2012 - 18:30 #1
Du kan prøve det, såfremt at dit grafikkort ikke kræver ekstern strøm, da der er stor sandsynlighed for at den ikke vil boote når den kræver mere end din PSU kan klare.
Men ja, som du beskriver det kan det med stor sandsynlighed godt være din PSU der har stillet træskoene.
Men prøv du bare med en anden PSU.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2012 - 18:45 #2
Jeg har læst et sted at Energon ikke skulle være så stabil en psu, forstået på den måde at den bliver ustabil ved en lavere belastning som den er opgivet til. Så din teori med at psu er defekt tror jeg også på.
Har du opgraderet dit grafik kort medens du har brugt Energon forsyningen?
Avatar billede askesnaske Praktikant
23. januar 2013 - 00:03 #3
Fandt selv ud af det
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 00:13 #4
hvad fandt du så ud af?