Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
09. oktober 2012 - 21:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Samme sortering - med makro eller VBA i 12 Ark

Et regneark med årets 12 mdr.
Alle personer i Ark 1 ("JAN"). Løbende indtastes gennem året oplysninger af den enkelte person. Kommer der en ny person, indtastes i Ark 1 - de resterende ark 2 - 12 opdateres automatisk. I ark 1 sorteres de alfabetisk, når der indtastes ny person. Denne sortering skulle gerne med i ark 2 - 12, således at oplysningerne matcher den persons række, som var før den nye person tilføjet /sortering blev gennemført.

Jeg har en makro der sorterer i Ark 1;

Sub Sortering()

' Sortering Makro
' Sorterer fra A-Å

    Range("A4:AG4").Select
    Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
    Range(Selection, Selection.End(xlUp)).Select
    Range("A4:AG51").Select
    Selection.Sort Key1:=Range("A4"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
End Sub

Jeg ville gerne have en makro - som sorterer fra ark 1, men i alle ark 1-12

Er det muligt?
Avatar billede finb Ekspert
09. oktober 2012 - 22:02 #1
Kan du lidt vba ?
finb
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
09. oktober 2012 - 22:07 #2
Lidt, kan godt indsætte det i modul og/eller rutine osv., og lidt småkodning :-P
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
06. februar 2013 - 16:23 #3
Lukker