Avatar billede t_w_t_p Praktikant
10. oktober 2012 - 10:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Logo til band

Hej Eksperter.
Jeg spiller i et lilleband som Hedder "Sved på takterne" eller "SPT"
Det er et band bestående af 6-8 personer som tager ud og spiller til fester, morgensang osv.

Vi mangler et logo, og vi har ikke rigtig nogen ideer til hvad logoet skal indholde. Er der nogen som har lyst til at hjælpe med et logo?
Avatar billede des_84 Nybegynder
10. oktober 2012 - 10:57 #1
Det er jo svært at komme med forslag til andre bands, men nogle spørgsmål og overvejelser til at hjælpe kunne være:

- Hvilken slags musik spiller i?
- Hvilke instrumenter bruger i?
- Skal det bare være et logo eller skal det være noget mere poster      agtig hvor i selv er med på billedet/logoet?
- Hvilket publikum spiller i for?

Det er allesammen faktorer man burde tage med i overvejelserne.

Hvis det er en rock/klassisk genre, ville jeg lave noget med en illustration af nogle noder og evt. mixe det sammen med et par billeder af medlemmerne.

Hvorimod hvis det er noget mere funk/ prog. rock, så ville jeg gøre noget mere ud af farverne og få tegnet noget der passer jeg jeres genre.

Det er som sagt lidt svært at komme med forslag ud fra de oplyste facts.
Avatar billede t_w_t_p Praktikant
10. oktober 2012 - 11:16 #2
Det er et Brass ensemble. Dvs. Trommesæt, Trompet, Tuba, Basun, Trækbasun, Althorn. Vi spiller bl.a. Can Can, Skanderborg, Kald det kærlighed, Proud Mary, Den røde tråd, Alley the Cat, The Entertaoiner. Det er god gammeldags musik som kan spilles til fest hvor der bliver drukket i rigelige mængder alc. og for det lidt mere voksne publikum :-)
Avatar billede des_84 Nybegynder
10. oktober 2012 - 11:56 #3
Jeg kunne forestille mig noget i stil med dette billede.
Altså tage selve konceptet med instrumenterne, og lave baggrunden om til noget med nogle noder og taktslag.

http://www.zazzle.co.uk/brass_poster-228986836468224517

Man kunne så klippe jer ind hvor i står med jeres instrumenter så det bliver noget i stil med dette:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Wizards_Of_Waverly_Place_The_Movie_Cover.jpg
Avatar billede bill20 Nybegynder
11. oktober 2012 - 08:50 #4
et enkelt forslag.
http://www.adss.dk/eksperten/970300.html
hilsen
*Bill
Avatar billede t_w_t_p Praktikant
10. marts 2014 - 12:41 #5
Vi endte med et logo tegning af en grafiker fra Ringkøbing