Avatar billede sebm92 Nybegynder
11. oktober 2012 - 18:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hjælp til valg af gamer pc (rigtig)

Halløj eksperten.
Jeg står og skal til at investerer i en ny gamer pc, efter at have indhentet forskellige tilbud er jeg endt op med to kandidater som jeg ikke kan vælge mellem. Her er følgende kandidater:
Pcen skal primært bruges til gaming (LoL, WoW og diverse skydespil) Det kræves at den kan trække disse spil på max grafik uden problemer. Andre bud er også velkommende

Nr 1:
INTEL i5 3570K 3.4GHZ (3.8GHZ TURBO) UNLOCKED (OC READY)
* ASUS P8Z77-V LX KVALITETS BUNDKORT, USB3,SATA6G, HURTIGSTE CHIPSET !
* ASUS GTX660 2GB DDR5 DUALFAN (OVERCLOCKED) GRAFIKKORT
* COOLERMASTER HYPER-TX3 ULTRA STØJSVAG OG EFFEKTIV
* COOLERMASTER GX 650W KVALITETS PSU, 80+ CERTIFIED
* COOLERMASTER ELITE430 GAMERKABINET M. VINDUE OG BLÅT LYS
* 500GB HARDDISK, 7200RPM
* 8GB DDR3 1600MHZ HYPER-X RAM, KINGSTON, GAMER RAM
* 22x SATA DVDBRÆNDER +/-, OG DVD-RAM (SAMSUNG)
* KABINET MONTERET MED 2 BLÆSERE
* 8CH (5.1 & 7.1) SURROUND LYDKORT
* 8x USB PORTE (2stk er USB 3.0) (2 PÅ FRONT, 6 BAGPÅ)
* GIGABIT NETKORT (1000Mbit)

NR 2:
Intel i5 2500k 3,4 ghz
gigabyte z77 ds3h
8 gb jipjaws 2133
corsair enthusiast series TX650 V2
MSI GTX 660 OC
UNicorn cabinet
500gb sata harddisk
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2012 - 20:10 #1
stort set samme cpu og grafikkort - harddisk i samme størrelse.
Hvis der ikke er en relevant prisforskel eller andet, der gør, at du foretrækker den ene, så kan du da lige så godt tage den med blåt lys.
Du kunne også give link til de to modeller - og så få et bedre svar.
Avatar billede sebm92 Nybegynder
11. oktober 2012 - 20:18 #2
http://topdata.dk/product.asp?product=8601

Den anden har jeg ikke et tilbud på da det er et tilbud der er hentet ved at jeg fysisk gik ned hos computerplan.

nr 1. koster 6000
nr 2. koster 6300
Avatar billede sebm92 Nybegynder
11. oktober 2012 - 20:24 #3
computerplanet*
Avatar billede sebm92 Nybegynder
11. oktober 2012 - 21:08 #4
Har fået af vide der er et bedre bundkort, strømforsyning og kabinet i nr.2 men ved ikke hvor meget forskel det reelt gør?
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. oktober 2012 - 21:52 #5
Jeg ville da mene at dette var et emne. At han gerne vil have hjælp til at vælge en gamer pc.

Jeg synes du næsten selv har givet svaret. Du har flest detaljer omkring pc nr.1 og ikke så mange detaljer om nr.2.

Samtidig er min mening at hvis man har råd og harddisken ikke skal være større end 500 GB, hvilket jeg ville mene er for lidt. Så gå efter nogle der kører 10.000 RPM istedet for 7.500 RPM. Jo hurtigere harddiske er jo bedre. Eller vælg nogle gode SSD diske.

Men ellers ville jeg nok vælge den første. Samtidig ville jeg også klart vælge en Intel i7 processor. men det er pengene der bestemmer dette, da de er temmelig dyre.

Jeg vil sige det er et ganske udmærket valg.
Avatar billede sebm92 Nybegynder
11. oktober 2012 - 21:56 #6
Jeg har en smerte grænse på 6000 så ved ikke om i7 er urealistisk? Syns umiddelbart at computer 1 virker som et godt tilbud, men har som sagt ikke så meget forstand på det
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. oktober 2012 - 22:47 #7
Hvis din smertegrænse er på 6000. så synes jeg at både 1 og 2 er rigtig gode valg.

Men jeg ville nok vælge 1'eren. Husk du kan altid opgradere dine RAM eller sætte flere i af samme type når du har råd og 1600 Mhz ram er billigere end RAM der kører 2133 Mhz.

Processor kan også udskiftes over tid.

Men rent performance mæssigt i højeste opløsning der kommer det også meget an på din skærm. Grafikkortet fejler ikke noget.
Avatar billede sebm92 Nybegynder
11. oktober 2012 - 22:53 #8
Mange tak, tror også jeg vælger 1'eren så. Skriv det lige som et svar så jeg kan krediterer dig med point :)
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. oktober 2012 - 23:09 #9
Dejligt at kunne hjælpe. :)