Avatar billede Lang123 Nybegynder
11. oktober 2012 - 22:40 Der er 5 kommentarer

Fik sådan en popup vindue her idag og den fylder hele skærmen og kan ikke få den væk? Ukash

Hej. jeg har brug for hjælp nu! Idag var jeg inde på Nettet og tjekke lidt af vært så ligepludselig gik min skærm i hvid det gjorde den i cirka 8 sekunder, så kom den frem med en masse tekst om din Computer er låst og vis jeg ikke betaler bøden på 1000 dk eller 100 euro kommer der en sag mod mig osv.. Hvordan for jeg dette væk? I overskriften stop der POLITI Kongeriget Danmark. Hjælp gerne
11. oktober 2012 - 23:29 #1
Velkommen til E. ...

Og "velkommen" til [Ukash] virusen  ;-)

---

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Fejlsikker tilstand - SYSTEMGENDANNELSE ...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2012 - 06:27 #2
Så intern post hvor du skrev om din virus. Smider lige din besked her, da jeg måske ikke er på så meget:

Her idag fik jeg en besked fra Politi Kongeriget Danmark.. eller det var overskriften, den poppede ligepludselig op på min skærm. Skriver fra min fars pc.. Jeg har prøvet at tænde i Fejlsikret tilstand kommando et eller andet! Også går den på hvid skærm og går ind på det tekst og det der hvor man skal betale en bøde. Håber jeg får hjælp Hurtigst muligt! Mvh Tobias
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2012 - 06:32 #3
Enig i #1 hvis du kan gennemføre det. og herefter Malwarebytes som beskrevet længere nede.

Hvis #1 ikke kan gennemføres:
Kan du sætte disken til en anden fuldt opdateret pc og scanne den derfra?
Du kan koble den med en sata/ide adapter over usb, og herefter scanne med Malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Sata/ide adapter ser sådan ud: http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CITm9a_S-rICFad3cAodYkgAcQ
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2012 - 06:34 #4
En live cd kunne også være en mulighed hvor disken slet ikke aktiveres. Der køres det hele fra cd.
Hirens boot cd har Mini XP med en masse værktøjer til at scanne din pc med.
http://www.hiren.info/pages/bootcd
12. oktober 2012 - 07:13 #5