Avatar billede irma_n1 Novice
13. oktober 2012 - 23:51 Der er 5 kommentarer

NAS & varme

Hej alle

Jeg har en  synology ds210 NAS som jeg meget gerne vil have ud af
mit kontor da den larmer lidt for meget for min smag.

Jeg har et tekniskab hvor det vil være perfekt at placere den, men jeg er lidt bange for om
den varme der er i skabet, vil komme til at få NASen til at crashe.

Hvad siger i? Kan sådan en NAS klare at være i et skab hvor temperaturen er op til caq.35 grader. Der er ingen bund i skabet, dvs. der er ren væg - så tror i at den kan klare at være placeret der?

Eller måske på loftet hvor der så er meget kold - vi snakker 5-10 grader??
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 01:55 #1
Jeg har selv denne:
http://www.synology.com/products/spec.php?product_name=DS211&lang=dan#p_submenu

Og der står der:
Driftstemperatur : 5° C til 35° C (40° F til 95° F)

Ved ikke om din er DS210j eller DS210+. Men ved begge står der:
•Storage Temperature: -10°C to 70°C (15°F to 155°F).

Så ud fra dit skab at dømme, så skulle det vel nok gå. Da jeg forstår den kan klare op til 70 grader. Og ned til -10
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
14. oktober 2012 - 11:23 #2
"Eller måske på loftet hvor der så er meget kold - vi snakker 5-10 grader??"
Jeg ville ikke placere den på loftet, da det lyder som om det er uisoleret. Der opstår her typisk store temperaturudsving, som kan give fugt.
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 12:59 #3
Kan godt være det faktisk skal forstås sådan. At når den er i brug kan den max klare
Driftstemperatur : 5° C til 35° C (40° F til 95° F)

Og så er de 35 i din skab jo lige på grænsen.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
16. oktober 2012 - 07:50 #4
Jeg vil ikke sætte min synylogy i et skab med 35 grader, så vil den have udfordringer med at komme af med varmen.
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
19. oktober 2012 - 21:03 #5
jeg havde min DS409+ stående på loftet, det gik fint om vinteren, selvom der blev ret koldt. men da vi nåede foråret der crashede den pga. varme.

de 35 grader er maks. jeg vil ikke anbefale dig at sætte den i skabet uden yderligere udluftning.

Du kan evt. skære et 120 mm hul i skabet og sætte en blæser på. eller skifte en side til åbne riller frem for et lukket skab