Avatar billede d.kryger Praktikant
16. oktober 2012 - 14:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af webservice

Hej eksperter.

Jeg skal gerne modtage noget data fra en kunde via en webservice (læs: kunden vil sende det til mig via en webservice). Men min udfordring er at jeg ikke ved ret meget omkring dette emne, så derfor håbede jeg på at nogle kunne give mig nogle links til hvordan man sætter en sådan webservice op.

Kodeeksempler vil heller ikke være af vejen, hvis nogle har det.

De data som jeg skal modtage, skal jeg gerne kunne arbejde videre med via php, så derfor har jeg oprettet den i denne kategori, hvilket jeg håber er rigtigt.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
16. oktober 2012 - 14:50 #1
Du kunne jo starte med at forklare hvad det er for en slags data vi taler om. Altså om det er ren tekst, filer etc. :)
Avatar billede d.kryger Praktikant
16. oktober 2012 - 14:56 #2
Ja, det kan jeg sagtens... Jeg skal modtage nogle xml-filer, som jeg gerne vil gemme ned på min server.
Avatar billede olebole Juniormester
16. oktober 2012 - 15:07 #3
<ole>

Er det en fil-upload, du har brug for?

/mvh
</bole>
Avatar billede d.kryger Praktikant
16. oktober 2012 - 15:11 #4
Nej, ikke en side som kan uploade filen... De vil gerne leverer automatisk til mig via en webservice...
Avatar billede olebole Juniormester
16. oktober 2012 - 15:23 #5
Du kan måske bruge SOAP(?)
Avatar billede d.kryger Praktikant
31. oktober 2012 - 08:22 #6
Min kunde har fundet ud af at han kan poste dataene til mig, så jeg "slap" for at bruge soap...

Læg et svar begge to, så lukker jeg spørgsmålet igen... Tak for Jeres indsats.
Avatar billede d.kryger Praktikant
15. november 2012 - 08:33 #7
Lukker spm.