Avatar billede 303jonas Nybegynder
17. oktober 2012 - 10:49 Der er 4 kommentarer

Stationær PC vil ikke starte op

Hej Forum

Jeg har et underligt problem med min stationære PC fra 2008.

PC'en vil ikke starte op på normal vis. Når jeg tænder den startes harddisk, grafikkort og alle blæsere, men efter ganske få sekunder afbrydes strømmen og starter automatisk forfra igen. Sådan kører den i en uendelig løkke.

PC'en når således ikke at boote op og starte Windows inden strømmen afbrydes. Skærmen når heller ikke at blive tændt, så den forbliver sort.

Den seneste uge er det dog lykkedes at starte PC'en op to gange uden at have gjort noget ved PC'en. Alle komponenter virkede til at fungere normalt da den startede op. Men da jeg skulle genstarte PC'en igen så opstod problemet igen, og det er ikke lykkedes mig at starte den på normal vis igen.

Først troede jeg at mine harddiske var problemet, men de så ud til at fungere OK da det lykkedes at starte Windows op.

Jeg har kigget i kabinettet og jeg synes det ser normalt ud. Det er frustrerende for mig ikke at vide hvad fejkilden er.

Har I nogle bud? Kan det være en løs forbindelse eller måske strømforsyningen? Der kommer ikke nogle biplyde fra motherboardet.

På forhånd tak.
Avatar billede mcclement Nybegynder
17. oktober 2012 - 12:56 #1
Hvis der er mere end én ramblok, så prøv at tage først den ene ud, derefter den anden(osv.). Er der kun én, så tag den ud, pust evt. støv af, og sæt den i et andet ramslot.

Sørg generelt for at der er godt støvet af i pc'en. !Vær forsigtig! Brug ikke kompressor eller lign. Pust af dine lunger kræft, eller brug MEGET mild trykluft og blæs det rent. Støvsuger kan også bruges men det kan nemt gå galt hvis man får trykket noget på bundkortet etc.

Håber det kan afhjælpe problemet :)
Avatar billede jakob5 Nybegynder
17. oktober 2012 - 13:56 #2
Det samme skete med min gamle pc, jeg fik af vide at det var min harddisk den formodentlig var galt med. Jeg ved ikke om det var nogen hjælp.
Avatar billede 303jonas Nybegynder
17. oktober 2012 - 16:21 #3
Jeg har fire RAM blokke med 1GB på hver, dvs. alle slots er optaget.

Jeg prøvede at hive det ene par ud (blok 2 og 4) og så ville PC godt boote op!

Prøvede efterfølgende, at sætte de to RAM blokke i enkeltvis (dvs. 3 blokke ialt) men så ville PC'en ikke boote.

Kan jeg hermed konkludere at der er fejl på 2 af mine RAM blokke?

Kan jeg blot købe to nye RAM blokke som erstatning? Modellen hedder Corsair CM2X1024-6400C4 (1GB). 4-4-4-12 800 Mhz.

Ved ikke engang om man kan få dem mere eller om jeg bare skal hive alle RAM ud og købe nogle nye.
Avatar billede Nereos Nybegynder
17. oktober 2012 - 20:16 #4