Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2012 - 13:01 Der er 6 kommentarer

Sende mail til mange

Hej

Bruger Microsoft Outlook 2010.

Jeg skal sende mail til en stor del af mine kontaktpersoner, de er oprettet med en kategori dem jeg skal sende til. Hvordan sender jeg ex. til alle i "kategori 1" men ikke de andre?

Syntes ikke at jeg finde det nogen steder. Har forsøgt med en gruppe, men der kan jeg ikke sotere i kategorierne, med mindre at jeg lægger dem ind enkeltvis.

Er der andre måder at det nemt kan gøres på - det drejer sig om nogle hundrede stykker??

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Karen
Avatar billede Max Praktikant
18. oktober 2012 - 13:06 #1
Du kan under fanen kontakt personer markere de modtager du vil sende til.

Og derefter benytte brevfletnings funtionen der ligger i samme billede.

Her kan du oprette nyt dokument eller gøre dokumentet klar og vælge det.

Håber det gav mening.  :)
Avatar billede Max Praktikant
18. oktober 2012 - 13:17 #2
Du kan filtrere visningen, såleds du kun ser dem der har en bestemt kategori.

VEd at gå I "Aktuel visning" tryk på den lille drop down knap og vælg "adminiostrer visninger" der kan du oprette en ny visning, og filtrere kontaktpersoner med forskellige kategori visninger, derefter vælger du den ønskede kategori og markerer dem alle. Så kan du benytte dig af brevfletningsfunktionen.  :)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2012 - 13:19 #3
Ikke helt
For jeg kan ikke bruge et dokument. Der skal kun stå noget tekst i mailen - ikke vedhæftes et dokument.
Avatar billede Max Praktikant
18. oktober 2012 - 13:25 #4
SÅ kan du oprette visningen og markere alle og trykke email.

Den sender så en mail til alle de markerede.

Bemærk når man gør det på den måde, vil de kunne se den er sendt til flere, skal du undgå dette skal du kopiere alle adresserne og sæte dem ind i BCC i stedet.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 09:25 #5
Perfekt lige hvad jeg søgte, tak for hjælpen...

Sender du mig et svar?
Avatar billede Max Praktikant
03. april 2013 - 15:58 #6
Svar :)