Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
18. oktober 2012 - 21:28 Der er 9 kommentarer

Hjemmeside programering

Hej eksperter

Jeg ville gerne have en hjemmeside,men jeg har en ting som jeg godt kunne tænke mig den kunne.
Det skal være sådan at man er registeret vi ip adresse så når man går ind på hjemmesiden kommer der en boks op hvor man så skriver man ens kode ( som man har købt )  og så har ip adressen adgang til hjemmesiden 1 måned frem. Har i eksperter nogle ideer, er meget åben

Mvh. Jacob
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
18. oktober 2012 - 22:23 #1
Det kan såmænd laves på mange måder.

Hvis du skal modtage betaling før de får adgang, kan du se på f.eks ccbil.com eller verotell.com.

Der sætter de det op på dit webhotel og efterfølgende kan du selv styre alt fra en omlime panel - det er meget let.

Ulempen er at de tager omkring 10 - 15 % af din omsætning for den service.
Avatar billede rix Praktikant
18. oktober 2012 - 22:25 #2
IP metoden ville jeg nok se bort fra.
Metoden er god nok indtil den dag den besøgende skifter IP.

Jeg ville gemme en Cookie med et eller andet indhold jeg kan indefencere brugeren med. når cookien så er blevet genkendt kan du så åbne en boks frem.

hvilken sprog er det i PHP?
Avatar billede stalle Nybegynder
19. oktober 2012 - 05:46 #3
#2
Hvad så når brugeren vil besøge siden fra en anden PC, får ny eller geninstallerer selv samme -  eller blot i en oprydning får fjernet alle cookies.

#0
Godt nok som #2 siger, er IP metoden tosset.
Du skaber en større begrænsning for din side end man kan forestille sig er ønskværdigt.

Cookies som #2 er inde på, er ikke som sådan nødvendige. De kan gøre nogle ting lettere, men ikke givetvis nødvendige.
Det du skal bruge, er efter min bedste overbevisning et bruger/kunde system med noget login.
Det KAN du kombinere med cookies, men som sagt ikke 100% nødvendigt.

Du registrere så på den enkelte bruger, hvornår og for hvor lang tid vedkommende har betalt for brug af din side.

Jeg ved ikke helt om du forventer at der kommer en færdig løsning til dig her?
Men en side som den du ønsker at lave, kræver at du har kendskab til, eller kender nogen der har det, serverside sprog som PHP, ASP.net og hvad der ellers er.
Og så kan jeg kun anbefale brugen af database som MySQL eller MSSQL, afhængig af servertypen.
Avatar billede rix Praktikant
19. oktober 2012 - 07:21 #4
#3

Tjaa

Men nu er Smartphone og sådan noget kendt for at skifte ip ret ofte.
så hans løsning ville ikke være optimal for hans ide. der synes jeg at Cookies er bedere.

men ja så snart brugeren skifter browser eller com. ville cookie'en ikke virke her.

Men efter min overbevisning ville denne løgsning virke bedere da de fleste benytter kun en browser og en com. (med mindre man har en smartphone og mobil.)

Men hvis han sætter systemet op sådan at man sagtens kan have flere browsere (F.eks com. og smartphone) vil problemet være løst
Dette kræver jo bare at han vægler indholdet i cookie som noget fast som f.eks brugernavn eller bruger id.
Avatar billede stalle Nybegynder
19. oktober 2012 - 07:35 #5
#4
Ja, vi er enige om som jeg også skriver, at IP metoden er den forkerte vej at gå.

Jeg er enig i, at cookie delen kan gøre ting nemmere for brugeren, så man ikke skal logge ind her eneste gang, ligesom det gøres her på eksperten.
Uagtet om man vælger cookie eller ej, så skal der et bruger/kunde kartotek med login, til.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. oktober 2012 - 09:16 #6
#4
Jeg er ikke sikker på om jeg misforstår dig, men for mig lyder det som om du vil bygge hele loginsystemet over cookies. Hvis det er ret forstået, er det noget af det dummeste jeg længe har hørt. Hvis jeg misforstår dig, kan du så ikke forklare hvad du mener? #stalle er inde på hvad cookies bruges til.
Avatar billede rix Praktikant
19. oktober 2012 - 13:08 #7
#6.

Han skriver jo

Det skal være sådan at man er registeret vi ip adresse så når man går ind på hjemmesiden kommer der en boks op hvor man så skriver man ens kode ( som man har købt )  og så har ip adressen adgang til hjemmesiden 1 måned

Min mening er at ip add. skifter meget på smartphone osv. derfor tror jeg ikke at hans ide (som for mig lyder som en god ide) ville udnyttet ordenligt.

Derfor ville jeg istedet for at logge brugens ip gemme en cookie. så nå brugeren med en cookie besøger siden finder sidens brugerns data ved hjælp af cookien og derved viser en boks hvor brugeren kan skrive sin kode for at blive logget ind.

Så istedet for IP så bruger man bare en cookie. til at finde brugerens brugernavn så han bare skal skrive sin brugernavn (Cookien kan jo bare gemme brugernavnet hmm)
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. oktober 2012 - 13:59 #8
Skal det kunne bruges på en nogenlunde ordentlig måde, skal der være en database eller fil på serveren indblandet.
Avatar billede rix Praktikant
19. oktober 2012 - 14:44 #9
Det ville det jo også være. især når man kun gemmer som f.eks en brugernavn i cookien

Så skal brugeren jo kun indtaste password. og så ville serveren finde ud af om brugernavnet og password er hænger sammen.