Avatar billede tkanto Praktikant
20. oktober 2012 - 10:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Støj fra Samsung X 125

Hej

Jeg har problemer med min Samsung X 125, der flere gange dagligt begynder at støje (formentlig fra blæser?).

Problemet har stået på i snart 2 måneder og jeg har idag haft løsnet dækslet til både harddisk og ram, men intet af disse ser ud til at være beskadiget.

Jeg forestiller mig derfor, at det kan være blæseren der er problemer med. Kan jeg på nogen måde løse dette, da det er til gene - ikke så meget for mig, men mere for dem der sidder i nærheden af min computer!!?

Jeg har taget en video, hvor man kan høre støjen. Denne kan ses her: https://vimeo.com/51801942
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2012 - 11:22 #1
det lyder som en ledning eller andet blæseren rammer
den ting der rører skal så bare fjernes så muligheden ikke er til stede

m.v.h
Avatar billede tkanto Praktikant
20. oktober 2012 - 14:51 #2
Det er ikke altid den gør det (dog flere gange dagligt i perioder på nogle minutter).

Kan det stadig være en ledning eller andet der sidder i vejen? Og i så fald hvordan får jeg det fixet - det skal vel næsten være en eller anden autoriseret ? :)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2012 - 15:12 #3
http://www.pcpro.co.uk/reviews/laptops/361021/samsung-x125

når den larmer har du så prøvet at vende den på hovedet for at høre om lyden ændrer sig

jeg vil også anbefale en prof - der må være garanti på den

m.v.h
Avatar billede tkanto Praktikant
20. oktober 2012 - 15:32 #4
Hej igen.

Støjen ændrer sig ikke når man vender den på hovedet.

Jovist er der endnu lidt garanti på den, men det kræver jo at jeg kan bevise at fejlen var ved maskinen fra starten af - og det har den ikke været (ikke hvor den har været 'synlig'). Desuden er der nogle revner i bl.a. låget der gør at jeg ikke tror at garantien dækker.

Men det er også uvedkommende, hvis bare jeg kunne finde ud af hvad problemet egentlig er, kan den jo blive lavet (for egen eller andres regning er ikke så væsentligt).
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. oktober 2012 - 15:51 #5
det kunne også være et støvlag som kommer i kontakt med fanerne fra blæseren. Hvis du har mulighed for det så få en nål ind i bunden og hold blæseren stille og så prøv med en støvsuger på lav styrke der hvor den varme luft kommer ud.
prøv så herefter om der er nogle ændring
Avatar billede tkanto Praktikant
04. marts 2013 - 13:32 #6
Problemet blev ikke løst. Computeren blev solgt som den var.