Avatar billede ozman Nybegynder
20. oktober 2012 - 20:00 Der er 7 kommentarer

Ekstern forbindelse til Synology NAS

Hej Eksperter,

Har fået min Synology NAS op at køre og kan tilgå den lokalt. Nu kunne jeg godt tænke mig at tilgå den fra arbejdet eller andre eksterne lokationer.

Har gjort følgende.
- Sat en DDNS op
- Enablet Webdav
- Forwardet følgende porte fra router til NAS: 5000, 5005, 5006, 80

...men der er simpelthen ikke hul igennem.

Please help!! :-)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. oktober 2012 - 00:13 #1
Hvordan prøver du at tilgå den, eksternt fra?
Avatar billede ozman Nybegynder
21. oktober 2012 - 00:44 #2
Bare via en browser
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
21. oktober 2012 - 14:24 #3
http://din DDNS navn:5000/webman/index.cgi så skulle du kunne se log in billedet
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
21. oktober 2012 - 14:30 #4
Husk at angive din intern Ip fra router til nas .
kontolPanel-->netværk-->netværkInterface-->ip-adresse
Avatar billede ozman Nybegynder
21. oktober 2012 - 14:41 #5
Mange tak for svar, men det virker stadig ikke.

Jeg har angivet intern ip på NAS og det er også denne ip jeg har forwardet porte til.

Jeg har prøvet med http://DDNS navn:5000/webman/index.cgi og det virker ikke.

Hvis jeg bare skrive min ddns: XXX.synology.me, bliver jeg bedt om username/password, men kan ikke logge ind selvom jeg skriver det rigtigt.
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
21. oktober 2012 - 15:23 #6
Er det en forkert password du bruger?? Prøv at reset din nas. hold knappen i 4 sec til du hører en beep lyd. Dette vil genoprette IP, DDNS,
Sætte adgangskoder til "admin"-kontoen til standardværdien, og nulstille "guest"-kontoen til "deaktiveret" status. Standardadgangskoden for "admin"-kontoen er tom.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
22. oktober 2012 - 08:00 #7
-> og du er helt sikker på at din internetleverandør ikke har lavet en spærring på de omtalte porte. Jeg havde engang Telenor, og ved dem skulle der laves en generel portforwarding i den router jeg havde fået tilsendt fra dem, for at jeg kunne tilgå min synology udefra..