Avatar billede spasser55 Novice
20. oktober 2012 - 21:55 Der er 7 kommentarer

Microsoft Outlook 2003

HJÆÆÆÆLP :D

Jeg har lige fået mit outlook til at køre. Både således at jeg kunne sende og modtage mine mails.
Så lukker jeg outlook ned. Når jeg så starter outlook op igen, komme den med denne besked:

Ordinalen 7475 blev ikke fundet i DLL-biblioteket MSO.dll.

Og nu kan jeg kun sende mails. Men ikke modtage.
Jeg har windows 7. Og outlook har kørt perfekt på den gamle pc (også wndows 7), og JA jeg har tastet, og gjord præsis de samme til som outlook var sat op til på den gamle pc
Avatar billede spasser55 Novice
21. oktober 2012 - 00:44 #1
...... Altså når jeg trykker "sendt/modtaget" skriver den fejl ved modtager og ok ved sender.
Jeg har dog ikke slettet min mail i outlook på den gamle pc. :/ ?
Avatar billede spasser55 Novice
21. oktober 2012 - 00:57 #2
.... det er altså serveren til indgående post, som den skriver fejl ved.

Men hvordan kommer man ind og roder ved den server ??????
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. oktober 2012 - 06:53 #3
Prøv at søge din maskine igennem for filen "MSO.DLL".
Hvis filen findes på din maskine, så er den enten blevet ødelagt, eller også er registreringen af filen i regDB røget sig en tur.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2012 - 07:29 #4
Har du opdateret Outlook efter installationen?
Avatar billede spasser55 Novice
21. oktober 2012 - 14:16 #5
hvis jeg opdatere outlook, får jeg så ikke bare den nye outlook. Altså 2007 ? Det er outlook 2003 jeg har det bedst med.
Jeg kan ikke finde nogen steder i outlook hvor da står opdatering?

Når jeg søger efter "MSO.DLL" kommer da intet
Avatar billede spasser55 Novice
21. oktober 2012 - 17:24 #6
Jeg er meget sikker på at det er fordi at jeg ikke har den "MSO.DLL". Har kigget inde ved processeren, men da er intet som hedder MSO.DLL der heller.

Jeg leder efter en crack til den. Men intet har jeg fundet. Det er nok det som gør at jeg ikke kan modtage mail ??
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2012 - 19:30 #7
Nej, du får ikke outlook 2007 ved at opdatere programmet.  :-)
Det er altid en god idé at opdatere et program efter installation.

Jeg har ikke selv Outlook 2003, så jeg kan ikke nøjagtig sige hvor update ligger, men måske under et menupunkt som hedder "Hjælp" eller lign.

Ellers gå på Microsoft update, her kan du også opdatere Office-pakken.