Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
21. oktober 2012 - 19:50 Der er 2 kommentarer

Sticky footer og full height div

Hejsa

Hvis jeg bruger et trick som dette - http://www.cssstickyfooter.com/using-sticky-footer-code.html - til at lave en sticky footer, hvordan får jeg så de divs, der i dette eksempel hedder main/content til at blive full height - altså så de går helt ned til footeren, selvom der ikke er nok content?

Tak på forhånd.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
21. oktober 2012 - 22:34 #1
Det er ikke altid nok, at spørge om hvordan man gør nogle ting. Det kan også være en god idé at beskrive ens intentioner, da det hjælper os med at finde den optimale løsning. I dit tilfælde, kunne det tyde på at du vil have en baggrund til at fylde hele siden.

I så fald, er der jo intet der forhindrer dig i at smide den på enten html eller body eller med udgangspunkt i standard opsætningen på den angivne side, #wrap.

Derudover burde dit spørgsmål nok være oprettet under (D)HTML > CSS og ikke under Generelt.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
21. oktober 2012 - 22:41 #2
Hejsa - tak for svar. Jeg kunne ikke finde en passende kategori, da jeg synes kategorisystemet er en anelse forvirrende - men tak for det, så har jeg den til en anden gang.

Der skal netop laves en baggrund - men som jeg kan se det holder dine metoder ikke helt, medmindre der er et trick, jeg ikke kender. Her er kort sidens opbygning.

-- header der går helt ud til siderne --
--------- main content på 1000px -------
-- footer der går helt ud til siderne --

Hvis man smider den på wrap begrænser det headerens bredde.
Men det kan være der er et smart background trick, eller? :-)

Hav en god aften.