Avatar billede codeadmin Nybegynder
23. oktober 2012 - 00:54 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Netbook uden partiotion

Hej

Har en Acer aspire one netbook. Den har ikke CD drev hvilket er fint.

Planen er jeg vil have ubuntu på men uanset hvad jeg gør så vil den bare ikke boote op på den. Selvfølgelige har jeg sat bios til at boote på USB og hvis jeg vælger selv (også USB) går den også bare videre til hdd hvor den skriver:
"Missing operating system.
Error no active partition.
No bootable devide -- insert boot disk and press any key"

Har prøvet med MANGE! guides fra google og kan ikke få den gjort "bootable".

Ved ikke om det er bærbaren som er problemet eller de "bootable" USB versioner jeg har lavet som fejler.
Avatar billede codeadmin Nybegynder
23. oktober 2012 - 00:55 #1
Skal lige jeg prøvede også at lave en USB med det nye Win7 usb tool og den kommer med samme fejl.
23. oktober 2012 - 07:03 #2
Psssst: Har du prøvet tilsvarende på en ANDEN PC ?
Avatar billede magic-mouse Novice
23. oktober 2012 - 08:44 #3
På mine bærebare er der ofte en tast man skal trykke på eks F12 ved boot for at vælge om jeg vil boote fra USB eller CD
Avatar billede broadcast Nybegynder
23. oktober 2012 - 13:53 #4
Avatar billede codeadmin Nybegynder
23. oktober 2012 - 21:38 #5
Føler mig en kende dum nu :(

prøvede i en anden computer og det viste sig så at det er de "sticks" jeg har lavet som fejler.

Yumi http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/ formåede at lave en bootable usb pen som virkede.

Vil godt gi jer lidt point fordi i tog jer tid til at læse mit problem igennem ;)
23. oktober 2012 - 21:56 #6
Ping...

(Læg selv et [svar], så deler vi alle sammen...)
Avatar billede codeadmin Nybegynder
24. oktober 2012 - 16:08 #7
ok ;)