Avatar billede seiffert Nybegynder
23. oktober 2012 - 09:08 Der er 8 kommentarer

Kan man få ekstra ram i Asus Zenbook UX32A??

Hej,

Jeg har for 1 måneds tid siden købt en Asus Zenbook UX32A til 6000 kr. hos Dataworld, men nu ville jeg egentlig gerne have flere ram i, men synes ikke rigtig jeg kan finde ud af om det egentlig er muligt at købe sig til flere ram til den pc...

så nu ville gerne hører jer kloge hoveder om I ved om man kan få flere end de 4 gb ram der er i nu??

på forhånd tak :)

/Chris
Avatar billede seiffert Nybegynder
23. oktober 2012 - 09:10 #1
sorry fik ikke lige givet point til spørgsmålet...
23. oktober 2012 - 09:14 #2
... Under hvilket Styresystem ?
Avatar billede seiffert Nybegynder
23. oktober 2012 - 09:16 #3
det er windows 7
Avatar billede seiffert Nybegynder
23. oktober 2012 - 12:09 #4
det er et 64 bit styresystem jeg har ...
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2012 - 12:43 #5
http://www.asus.dk/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_UX32A/#specifications

der står det her

DDR3 1600 MHz SDRAM, OnBoard Hukommelse, 1 x DIMM-sokler muliggør op udvidelse med op til 4 GB RAM

så hvis det står til troende kan du ikke

m.v.hg
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2012 - 12:45 #6
under download
styresytem ligger dine manuals hvor det bl.a står

men har du ikke fået en bog med fra asus
der står det så gud også

m.v.h
Avatar billede seiffert Nybegynder
24. oktober 2012 - 15:03 #7
jeg har 4 gb ram nu, og jo har fået en lille manual med, men der står intet i... har prøvet at kigge.

men var også lidt bange for at den maks kunne tage 4 gb ram, for har læst det samme som dig, synes bare ikke det står helt klart og tydeligt sådan som det står :)
Avatar billede mboesen Novice
02. november 2012 - 12:04 #8
Har lige købt samme computer i går også i Dataworld. Ifølge specifikationer står der at den maks kan have 6gb RAM. Men der er 4gb fra start og dermeden tom slot til ekstra 2gb ram.

Efter lige youtube surfing fandt jeg nogle som puttede en 8GB i en UX32VD og det virkede uden problemer, så de samlede have 10gb RAM

Jeg ringede til ASUS support i dag og spurgte om det var meningen at man selv tog hele bunden af computeren for at sætte mere RAM i, da det er den eneste mulighed. Men fik at vide at så røg garantien. Jeg måtte jo så spørge om hvordan det kan være at der er 4GB i men den kan have iflg. specs op til 6GB. Men man må ikke selv sætte dem i uden at miste garanti.

Han mente at man så skulle have bestilt den med de 6GB i... Tror jeg ikke er muligt...

Men umiddelbart kan man godt sætte flere i, men det er lidt risky business mht garanti etc...

PS det ser dog ikke specielt besværligt ud...