Avatar billede aylr Nybegynder
23. oktober 2012 - 13:55 Der er 5 kommentarer

Advanceret LOPSLAG?

Jeg to referencer (1) og (2) i et regneark (A), hvor jeg skal have detaljerede oplysninger fra to andre regneark (B) og (C).

Første reference (1) er et salgsfaktura nr, hvor underliggende data skal hentes fra B. 1 består i A af en række, hvor 1 i B består af en eller flere rækker med informationer om den enkelte salgslinje.

Anden reference (2) er et indkøbsordre nr., hvor underliggende data skal hentes fra C. 2 består i A af en række, hvor 2 i C består af en eller flere rækker med informationer om den enkelte indkøbslinie.

Findes der en smart måde at få disse data integreret på??

Jeg sender gerne filen...
Avatar billede da_li Juniormester
23. oktober 2012 - 14:02 #1
Er det fordi du gerne vil have en nem måde at "samle" data på, eller er det en formel til at "summere" ?

~Dali
Avatar billede aylr Nybegynder
23. oktober 2012 - 14:57 #2
jeg tænkte på en formel i regneark A, som kan trække data fra B og C ved hjælp af hhv. salgsfakturanr og indkøbsordrenr.

Mit problem er, at et simpelt LOPSLAG kun tillader en række med samme salgsfakturanr og ikke flere som, det er tilfældet i B, det samme i C

Er det til at forstå? eller skal jeg prøve at sende filen? alternativt må jeg lave det uden formler....
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2012 - 15:11 #3
Du er velkommen til at sende filen med en klar opgavebeskrivelse + eksempler på ønskede resultater til:
hans.knudsensnabelamail.tele.dk
(erstat snabela med @)
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2012 - 16:21 #4
Er ikke helt sikker på jeg forstår spørgsmålet, men måske SUM.HVIS
eller
SUMPRODUKT

http://www.kronsell.net/funktionen_sumprodukt.htm
Avatar billede da_li Juniormester
24. oktober 2012 - 09:25 #5
...Eller evt. lave et sammensat ord, som du efterfølgende kan slå op ved lopslag. Brug fx "&" til at lave en ny kolonne. Hermed får du en entydig værdi du kan søge efter....

~Dali