Avatar billede gizkor Nybegynder
24. oktober 2012 - 23:46 Der er 4 kommentarer

køb af skærm til gaming og billedbehandling

Vi skal have en ny skærm, som skal bruges 50/50 til spil og billedredigering. Størrelsen skal bare være 24" eller derover. Hvad er det bedste køb pt?

Jeg er nået frem til at det bør være en med IPS panel, men hvis den også skal have rimelig responstid, snævrer det feltet noget ind. Budgettet er 3000kr, måske lidt mere hvis det rigtige valg viser sig.

Denne ser ud til at have interessante specs: AOC Style D2757PH (dog lav opløsning). Men det er helt kropumuligt at finde nogen tests, da den er helt ny på markedet
http://www.edbpriser.dk/skaerm/aoc-style-d2757ph-soelv-sort-id-6930817.aspx

Så er der Shimian skærmene som mange snakker om i div fora, men jeg foretrækker helt klart en jeg kan købe i DK, hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 08:18 #1
toms hardware kan man altid lede på

men ser ikke lige din

http://www.tomshardware.com/s/aoc%20/

jeg er vidende om at computerplanet på falkoner alle har en meget fin skærm til salg for ca 1600,- kr
på ca 27 tommer med en respons på 2 ms
det er på hukommelsen fra i gør jeg var denede men prøv at ringe dem op

Tlf.: 8993 4040

http://shop.computerplanet.dk/

m.v.h
Avatar billede gizkor Nybegynder
25. oktober 2012 - 20:31 #2
den lever desværre ikke op til mit primære krav om IPS panel.

- tror jeg har lagt mig fast på en Dell UltraSharp U2711, selvom den er noget over det oprindelige budget.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2012 - 07:28 #3
den var ellers ret god
når de har en respons tid på 2 ms er de gode til spil - så er de sådan set gode til det hele

men ellers laver samsung også gode skærme

http://www.pixmania.com/dk/dk/xx/43/xx/1899/9/criteresn.html?srcid=202&mctag=gg_goog_874&gclid=CJjO8I75nbMCFcrItAodKHkARw

m.v.h
Avatar billede gizkor Nybegynder
26. oktober 2012 - 10:33 #4
det er desværre ikke helt korrekt. Når det kommer til billedredigering er responstid underordnet, det er skærmens evne til farvegengivelse der er alfa og omega. Og dér betyder det utroligt meget, hvilket type panel skærmen er bygget af. Det er også grunden til, at nogle er villige til at betale rigtigt mange penge for skærme fra fx Eizo o.lign.

Desværre er der ikke mange som skriver noget om, hvilken skærm der er den bedste hybrid mellem behovene for spil og fotoarbejde. Det ser dog ud til, at jeg har fundet lidt mere at gå efter i denne tråd http://hardforum.com/showthread.php?t=1709669