Avatar billede xenool Nybegynder
25. oktober 2012 - 19:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Samba: Langsom fil overførsel

Jeg har et problem med opsætning af samba på min server, som køre med Ubuntu. Problemet er at jeg ved fil overførsel syntes jeg det går meget langsomt, den overføre kun med 1 mb/s. hvilket jeg ikke er helt tilfreds med.
Nogen der har en ide om hvad jeg skal ændre for at den yder noget mere ?.
Avatar billede soif Nybegynder
25. oktober 2012 - 20:33 #1
har du tjekket din internet hastighed
Avatar billede lordsasa Nybegynder
25. oktober 2012 - 21:14 #2
Godt bud :-P
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. oktober 2012 - 21:35 #3
Deler du samba sharet over internettet? Det er bestemt ikke "normalt"!

Hvis det ikke er tilfældet, så har internet hastigheden intet med det at gøre, medmindre de router din trafik ud og ind igen!
Avatar billede xenool Nybegynder
25. oktober 2012 - 22:08 #4
Hehe nej det gør jeg ikke. Det er lokalt net.
Avatar billede xenool Nybegynder
25. oktober 2012 - 22:40 #5
Forresten mere info jeg køre med windows 7. ved ikke om det kan være windows der ikke snakker godt med linux. Der må bare findes en løsning et eller andet sted :-)
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. oktober 2012 - 23:53 #6
Hvad giver smbstatus ?
Er det læs eller skriv eller begge der er problemet. ?
Avatar billede xenool Nybegynder
26. oktober 2012 - 22:33 #7
Det er begge veje der er problemet. hvis jeg f.eks downloader fra internettet på serveren henter den gerne med 5 mb/s
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. oktober 2012 - 22:37 #8
Hvis du henter via internettet benytter den jo eller ikke samba.

Jeg ville prøve med en super simpel config til at starte med. Det lyder godt nok meget mærkeligt at det skal køre så langsomt. Har du evt prøvet at overfører en fil med scp på LAN for at se hastigheden her?
Avatar billede soif Nybegynder
07. februar 2013 - 17:27 #9
til lassebm godt tænkt :)
Avatar billede justlinux Nybegynder
23. februar 2013 - 18:26 #10
En anden ting der forstyrre, kan være din firewall i linux maskinen, så hvis den er aktiveret, så prøv at disable den og se om der sker noget der..
Eller hvis du har aktiveret selinux i enforcing mode
Avatar billede xenool Nybegynder
13. maj 2013 - 21:09 #11
Droppede samba
Avatar billede xenool Nybegynder
13. maj 2013 - 21:10 #12
I kan skrive svar så kan i få lidt point for jeres tid