Avatar billede jensclausen Juniormester
25. oktober 2012 - 21:20 Der er 1 kommentar

ckeditor problemer med file upload

Hej alle.
Jeg har et problem med at uploade billeder med editoren ckeditor.
Når jeg klikker på 'Indsæt billede' dukker der godt nok en dialogboks op (Egenskaber for illede), men jeg har ikke mulighed for at klikke på gennemse. Hvad er problemer og hvordan kan det løses.
Er der nogen der har et forslag til en anden editor?

Hilsen
Jens
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 23:06 #1
CKeditor skal bruge to "hjælpe-systemer" til at håndtere billeder.
- et til at modtage filer du uploader, resize, navngive.. og lægge dem på rette hylde.
- et andet til at bladre i dit bibliotek af uploadede billeder, når du vil indsætte ét i din tekst.

De to systemer skal du selv lave!
- typisk et par langhårede PHP-filer..

Du fortæller CKeditor hvad de hedder med disse 2 parametre (dér hvor du "aktiverer" CKeditor)
filebrowserUploadUrl og filebrowserBrowseUrl

Der er heldigvis MANGE som opfundet dé dybe tallerkner før dig : )
Google efter navnene så finder du sikkert noget du kan bruge
- men de skal nok under alle omstændigheder tilpasses din situation..