Avatar billede kelderkold Nybegynder
28. oktober 2012 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

få data fra samme række i anden kolonne, når man har fundet min.

Jeg har trukket mindste tal ud fra en kolonne, og grupperet det med navnet, men jeg skal også have datoen fra samme række, her går jeg i stå.
Datoen jeg får ud er blot den nyeste.

koden er herunder, udtræk kan ses her: http://racefun.dk/klub/rf4.htm

        $data = tep_db_query("SELECT rr_dato, DATE_FORMAT(rr_dato, '%d-%m%-%Y') AS rr_dato, rt_dri, min(rt_s1tid) as min_rt_s1tid, min(rt_s2tid) as min_rt_s2tid, min(rt_s3tid) as min_rt_s3tid, min(rt_s4tid) as min_rt_s4tid, min(rt_s5tid) as min_rt_s5tid, min(rt_s6tid) as min_rt_s6tid, min(rt_s7tid) as min_rt_s7tid, min(rt_s8tid) as min_rt_s8tid FROM rr JOIN rt ON rr.rr_rno=rt.rt_rno WHERE rr_klasse='Plafit' GROUP BY rt_dri");

        echo "Personlige rekorder pr. spor, Plafit klassen";
        echo "<table border=1 width=750 align=middle>";
        echo "<tr><td align=middle>Spor 1</td>";
        echo "<td align=middle>Spor 2</td>";
        echo "<td align=middle>Spor 3</td>";
        echo "<td align=middle>Spor 4</td>";
        echo "<td align=middle>Spor 5</td>";
        echo "<td align=middle>Spor 6</td>";
        echo "<td align=middle>Spor 7</td>";
        echo "<td align=middle>Spor 8</td></tr>";
        while ($info = tep_db_fetch_array($data))
        {
        echo "<tr></tr><tr><td align=middle>  " . $info['min_rt_s1tid'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['min_rt_s2tid'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['min_rt_s3tid'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['min_rt_s4tid'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['min_rt_s5tid'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['min_rt_s6tid'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['min_rt_s7tid'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['min_rt_s8tid'] . "  </td></tr> ";

        echo "<tr><td align=middle>  " . $info['rt_dri'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['rt_dri'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['rt_dri'] . "  </td></tr> ";

        echo "<tr><td align=middle>  " . $info['rr_dato'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['rr_dato'] . "  </td> ";
        echo "<td align=middle>  " . $info['rr_dato'] . "  </td></tr> ";
        }

        echo "</table>";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. oktober 2012 - 17:33 #1
Du har 8 minima du finder, og de kommer vil ikke alle sammen fra samme række. Hvilken dato er det du vil have ud?
Avatar billede kelderkold Nybegynder
28. oktober 2012 - 17:37 #2
Korrekt de 8 kommer måske fra forskellige rækker, Jeg vil for hver minima have datoen fra samme række.

sådan at der under rekorden står datoen den er sat.
Avatar billede kelderkold Nybegynder
28. oktober 2012 - 18:17 #3
HOV

jeg kan se at navnet heller ikke hører til alle tiderne, hmm hvordan  sker det lige at den også fanger navnet fra første kolonne og gentager, det skal selvfølgelig være sådan at tiden vises, med navn og dato på den der har lavet tiden stående lige under.
Avatar billede kelderkold Nybegynder
30. oktober 2012 - 16:38 #4
Erik Jacobsen, havde du en idé, hint til hvordan jeg sorterer
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2012 - 19:56 #5
Joh. Sådan da.

Det bliver meget bøvlet, når du har banerne stående som felter, i stedet for een række pr bane. Det første gør man i Excel, åbenbart, men det gør det besværligt i SQL.

Dit spørgsmål er sådan set besvaret her: http://stackoverflow.com/questions/1212093/how-do-you-group-by-one-column-and-retrieve-a-row-with-the-minimum-value-of-anot  og du kan afprøve det med een bane.

(...hvis jeg her forstået det korrekt...)
Avatar billede kelderkold Nybegynder
05. januar 2013 - 14:06 #6
øv ikke løst