Avatar billede bonogo Nybegynder
31. oktober 2012 - 07:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vista til Win7 bootmgr is missing

Jeg har været rundt på nettet for at finde svar på mit spørgsmål, dog uden held.

Jeg har formateret en disk, hvorpå der tidligere lå Vista. Vista virkede ikke da den startede op med bootmgr is missing.

Når jeg forsøger at boote op fra min win7 cd går installationsprogrammet i gang, men når jeg når til skærmbilledet hvor der kan vælges drev, kommer beskeden:

Der blev ikke fundet nogen drev. Klik på indlæs for at angive en masselagringsdriver til installation.

Computeren er en Acer Aspire M3201, jeg har været på deres hjemmeside for at hente drivere, men der ligger ingen masselagringsdrivere.

Jeg har en fornemmelse af, at det der driller, måske kan være den recoverydel som Vistaen i tidernes morgen har lavet på drevet, kan den del slettes, eller hvordan kommer jeg videre herfra, gode råd...kom endelig på banen :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2012 - 08:02 #1
Kan du se HDén i Bios? prøv at stille Bios til optimal gå ind i Boot og sæt Hdén til 1´st Boot Brug derpå Boot selector til at vælge start fra DVDén hvis du har fundet HD! ellers så brug Killdisk.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 08:13 #2
http://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=3&cp=8&gs_id=u&xhr=t&q=acer+recovery&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=acer+rec&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=8c6b41955a79acf0&bpcl=36601534&biw=1474&bih=936

det står der på acer hjemmeside

men hvis recovery er ødelagt har du vel den på cd
det blev du spurgt om da du startede den op første gang

m.v.h
Avatar billede bonogo Nybegynder
31. oktober 2012 - 08:27 #3
Poko kan godt komme ind i bios ved opstart, men har ikke den mulighed - Programmet killdisk - gør det ikke harddisken ubrugbar ?¿

Treatmenice - Ovenstående virker ikke, den starter blot op med bootmgr is missing.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2012 - 08:37 #4
Så er du nok nød til at inverstere i en ny HD!Men hvis du har muligheden så prøv at søtte den som slave i en anden PC.
Avatar billede bonogo Nybegynder
31. oktober 2012 - 08:51 #5
Jeg prøver med killdisk, har lige sat den igang med at slette alt data.

Jeg kan sagtens se disken hvis jeg kobler den til en anden computer.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 08:57 #6
hvis du bruger killdisc er disken tom bagefter bare så du ved det

i det tilfælde skal du bruge en install disc med styresystem på og nummer

m.v.h
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2012 - 09:10 #7
læs da for s****.:-(

Når jeg forsøger at boote op fra min win7
Avatar billede bonogo Nybegynder
31. oktober 2012 - 09:13 #8
Det er fint hvis disken er blank bagefter, jeg har win7 med product key der skal installeres ;-)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 09:50 #9
lærer du det ikke snart poko1

Hvad er at Spamme eller Flame et spørgsmål?

Det er hvis du f.eks. poster indlæg der intet har med spørgsmålet at gøre
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 10:08 #10
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind via custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

sådan gør jeg altid
fjerner den lille partition på 100 mb som win 7 laver til sine systemfiler
fjerner partition c og opretter en ny partition c på samme størrelse

nu er den helt ren og bliver auto formateret
den laver selv den lille partition til systemfilere
ofte er det systemfilerne der laver ravage derfor fjern den

m.v.h
Avatar billede bonogo Nybegynder
31. oktober 2012 - 10:25 #11
Afventer pt. rensning af disk via killdisk... 4 timer remaining *GAAB*
Avatar billede bonogo Nybegynder
31. oktober 2012 - 10:30 #12
Treatmenice, problemet er bare at der derinde slet ikke er nogle partitioner tilgængelige, den beder blot om en masselagringsdriver - som ikke findes på acers hjemmeside over drivere.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 10:36 #13
ok så er der kun at bruge anden software

du kunne også have brugt

gparted live cd til at gøre det med

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

sådan gøres det

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

den har jeg gode erfaringer med

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 11:51 #14
Avatar billede bonogo Nybegynder
31. oktober 2012 - 15:34 #15
Poko ser ud til killdisk løste problemet, nu kan jeg se disken når jeg forsøger at indlæse win7. læg venligst svar :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2012 - 17:57 #16
ok