Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
31. oktober 2012 - 15:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ilivid - Hvad er det?

Måske har I ikke lagt mærke til det - måske har I - men der er begyndt at komme reklamer for noget der hedder "ilivid", på forskellige hjemmesider.
Jeg har ikke downloadet det, eftersom jeg er blevet mistænkelig... reklamen er dårligt lavet, og når der står "download" i reklamen (banneret).
Så nu er spørgsmålet:
Hvad er ilivid egentligt?... og er det en trussel?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2012 - 16:04 #1
Jeg har også set det mange gange, og jeg har ikke downloadet denne "afspiller", da jeg formoder der kommer snavs på pc når den hentes og bruges.
I øvrigt så hvis man har lidt tålmodighed, så afspilles film klippene alligevel, hvis du har de rigtige codec installeret på pc.
Det er simpelthen "lokkemad" man skal holde sig fra.
31. oktober 2012 - 16:08 #2
... Med hvilken Browser / version ?

Check også -> www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
03. november 2012 - 19:22 #4
Jeg har mest set det med google chrome...
Måske har det noget at gøre med at det er det eneste, jeg sådan rigtigt bruger :p
Avatar billede jhsg Nybegynder
08. november 2012 - 23:02 #5
Hvad iLivid er for en størrelse, kan du læse lidt mere om her:
http://www.ilivid.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2012 - 13:22 #6
#5 Har ikke prøvet den, men dit link ligner meget det som jeg har linket til i #3, og derfor ville jeg ikke udsætte min pc for den.

Som jeg forstår det, vil man få uhensigtsmæssige popup på sin browser hvis denne installeres, og måske også andre ting som man ikke vil have på sin pc.
#4 Den er også i både IE og Firefox. Det afgørende er hvilke sider man surfer på.
Avatar billede henrikhansendk1631 Nybegynder
11. december 2012 - 03:43 #7
Svar til jhsg:

Nej det kan jeg ikke!!

Da Ilivid altid prøver at liste sig ind på falske forudsætninger, typisk når man skal downloade noget, der IKKE kræver en download manager, f. eks en tekstfil, er det sidste sted man kan få faktuel info om en .EXE fil (som man ALDRIG skal acceptere når man downloader noget non executable)på Ilivid's egen hjemmeside.

Som udganspunkt er Ilivid hvis ikke direkte skadeligt, så i bedste fald værdiløst. Under alle omstændigheder bidrager man hvis man accepterer installationen til en uheldig udvikling på nettet, en udvikling du er med til at katalysere med din meget uigennemtænkte kommentar.

Henvis dog for f..... til en uvildig vurdering, hvis du ikke har
formår at det ræsonnement at advare mod lortet!