Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
01. november 2012 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bedste bud på BackUp (Vista, komplet system)

Jeg har en vista-maskine som jeg gerne vil lave en sikkerhedskopi af (mens drivers og programmer er nogenlunde godt kørende).

Jeg skal altså smide ALT på en eksterne enhed (ikke www) sådan at jeg med kort varsel kan komme tilbage til den nuværende tilstand - også hvis harddisk udskiftes.

Tidligere har jeg haft ret dårlige erfaringer med NeroBackItUp og nogenlunde~ok erfaringer med et program fra Paragon (for 3-4 år siden, programnavnet har jeg glemt), men nu vil jeg gerne have gode bud på hvad der fungerer super - og gerne uden at det koster en bondegård naturligvis.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:41 #1
Paragon er fin, den kører også windows 8. Bruger den selv.
http://www.paragon-software.com/home/br-free/
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:49 #2
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 15:12 #3
Der er også EaseUs to do. Den kører også udmærket på win8.
http://www.todo-backup.com/products/home/download.htm

Der er også et købeprogram her. Det er meget nemt og hurtigt, men det koster ca. 250 kr. Jeg kender ikke 2013 udgaven. 2011 kørte fint, men kan ikke køre på win8. Desuden kunne man få problemer hvis man lavede om på partitionerne, uden også at leve et nyt Image. http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
05. december 2012 - 10:20 #4
Pinligt! Jeg har glemt at melde tilbage (før nu).

@ peterolsen123
Jeg prøvede macrium, og det så også rigtig fint ud, men der opstod en 'unknown' fejl under image-processen. Og det gentog sig da jeg prøvede anden gang.

Derfor endte jeg med at prøve Paragons gratis udgave (igen) og denne nyere version gav mig ingen problemer (i denne omgang) - derfor:

@ jorn-a (nedlagt brugerprofil)
smid gerne et svar, medmindre du rent faktisk er nedlagt :-?
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
05. december 2012 - 10:43 #5
"..som konsekvens af at jeg ikke vil pisses på, nedlægger jeg min profil..."

Jo, det ser faktisk ud til, at jorn-a er smuttet (læs mere hér: lang tråd, men interessant vedr. eksperten.dk's brugere og deres forhold til on-site reklamer: http://www.eksperten.dk/spm/972215)

- så det næstbedste forslag kan nu præmieres. Smid gerne et svar alligevel peterolsen123
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 13:25 #6
svar