Avatar billede fogtoo Nybegynder
01. november 2012 - 15:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Youtube video lagger "hakker"

Jeg har efter længere tids irritation over langsom computer valgt at geninstallere windows 7.
Jeg har ikke haft nogen problemer med ikke at kunne se video fra Youtube i hverkan HD, eller andre kvaliteter, samt at kunne streame fra andre steder i 1080 osv.
Jeg bruger Firefox 16.0.2

Nu, efter jeg har geninstalleret, kan jeg ikke se en Youtube video uden at billede kvaliteten er så ringe, og hakkende at det ikke er til at holde ud. Lyden fungerer fint og uden problemer, jeg kan se på load? at jeg er forud, så det er ikke pga langsom load.

Jeg har opdateret med alt hvad der er kommet fra Microsoft, jeg har hentet nyeste java, nyeste flash, nyeste skærm drivere, nyeste grafikkort drivere, men der er stadigvæk så meget lag, at der måske er et billede pr. 2-3 sekunder. Sjældent får jeg måske sammenhængende 2-3s før den begynder at hakke igen.

Computeren er AMD Phenom II X4 955 3.20Ghz
4GB ram
ATI Radeon HD 5700 grafikkort
Shockwave flash 11.4.402.287

Jeg har forsøgt at fjerne/geninstallere flash op til flere gange.
Jeg har forsøgt at afspille video i IE, men med samme problem

Jeg håber, at der er en der kan gennemskue hvad, eller hvor det er det er galt, jeg overser.

Dette er den video jeg har testet med for at se en forbedring eller forværring af de tiltag jeg gjorde undervejs.
http://www.youtube.com/watch?v=UO5_Q3zzI5c
Avatar billede fogtoo Nybegynder
01. november 2012 - 15:30 #1
Jeg fandt dette :
http://kb.mozillazine.org/Flash#Disabling_Protected_Mode_in_Flash_11.3
------
Disabling Protected Mode in Flash 11.3

You can disable Protected Mode in Flash 11.3 (or above) by adding the line ProtectedMode=0 to the Flash "mms.cfg" file located in:

    (Windows 32bit) C:\Windows\System32\Macromed\Flash
    (Windows 64bit) C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash
------
Jeg synes umiddelbart til at have løst problemet.
Jeg vil ikke umiddelbart lukke helt endnu, da jeg ikke ved om det reelt er dette der har løst problemet, men jeg vil lige holde øje en kort tid.
Avatar billede fogtoo Nybegynder
01. november 2012 - 19:48 #2
Jeg føler mig nu helt overbevist om at ovenstående har løst mit problem. Så jeg ligger nu et svar og lukker. Håber at det kan hjælpe andre i fremtiden hvis jeg da ikke er den eneste, der har haft, eller vil have dette problem.