Avatar billede findlasse Nybegynder
01. november 2012 - 17:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddisk uden for rækkevidde

Hej!
Historien og problemet:
Havde en XP maskine kørende, som kæresten brugte til at skrive og surfe på. Den var/er partitioneret i et C og D drev netop for at kunne retablere data ved et evt XP sammenbrud.
Den opfører sig efterhånden lidt underligt, så jeg beslutter at formatere C drevet og geninstallere XP.
Kan ærlig talt ikke huske om det gik for hurtigt og jeg trykkede på den forkerte partition, da installationspregrammet ville have mig til at vælge drevet der skulle formateres.
Der skete det at installationen gik igang efter en formatering, men ved første genstart går maskinen død allerede i BIOS gennemløbet. Den kan ikke se nogen harddisk. Hmm, jeg prøver at koble harddisken på som ekstern, men den ses ikke. Vis USB ses den som en disk på nogen og 170 GB - disken er på 360 Gb - og man kan se XP installationsmapperne.
Er der nogen mulighed for at få en mappe ud, der var på den gamle D partition??
Vh
Lasse
01. november 2012 - 17:54 #1
.. Se i DISKHÅNDTERINGEN om "den gamle D partition" kan ses der ? Og DER få tildelt et (nyt) drevbogstav ...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2012 - 18:11 #2
eller du mangler en sata-driver? F6 under installation-start for at indlæse. Du skal kende navn på motherboard for at kunne finde en evt driver på nettet.
Avatar billede findlasse Nybegynder
01. november 2012 - 18:16 #3
... det kan den desværre ikke.
Avatar billede findlasse Nybegynder
01. november 2012 - 18:22 #4
Hej igen!
Jeg har set forkert - som USB ekstern drev kan enhedshåndtering se 335 GB som een partition - så det er D er nok røget. Spm er også om man kan få evt data ud fra den formaterede partition. Kan det være sådan, at på grund af den aldrig fuldførte genstart i XP installationen, at D stadig kan være intakt?. Jeg plejer ikke at bøffe sådan i den, men hvis nu jeg har formateret D, hvad så?. Kan data stadig reddes??
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2012 - 18:28 #5
jeg har engang (xp er jo længe siden) set, at købeprogrammet 'partition magic' kunne gå baglæns og fortryde en formatering - så hvis du kan afse 70$ uden garanti for at det virker, så var det en mulighed.
Det vigtigste er, at du ikke forsøger med 'en masse' fordi hvert forsøg uden succes vil gøre det sværere for det program, der kunne have løst opgaven.
Avatar billede findlasse Nybegynder
31. december 2012 - 12:18 #6
Har selv fundet en løsning - den er skrottet! - tak for hjælpen alligevel.