Avatar billede 13thsky Nybegynder
05. november 2012 - 17:47 Der er 5 kommentarer

PHP Funktion lønnes

Jeg står og skal bruge en php-funktion som du måske kan hjælpe mig med.

Det er en funktion som skal have 3 parametre: $keyword, $domain og $engine.
Når jeg giver den f.eks. "solbriller", "www.sunglassesshop.com" og "google.dk", skal den returnere "1" fordi det er den rangering www.sunglassesshop.com har på google.dk når man søger på ordet solbriller.

Tilsvarende skal den returnere 3 når jeg fodrer den med "billige solbriller", "shopsolbriller.dk" og "google.dk".

Funktionen skal KUN beskæftige sig med Google som søgemaskine. Dvs. den tredje parameter skal kunne være "google.com", "google.de", "google.co.uk" osv.

For inspiration til hvordan den virker, check her:
http://www.seoserp.com/web_tools/google_top_1000_serps_checker.asp

Bemærk at det skal være incognito søgninger således at der altid returneres det samme resultat uanset hvor man er.

Kontakt mig gerne med en pris på denne opgave.
Avatar billede magic-mouse Novice
06. november 2012 - 08:18 #1
Du ved at denne funktion findes i google webmaster tools helt gratis?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
06. november 2012 - 09:36 #2
JA, det ved jeg. Men jeg skal bruge en php-funktion.
Avatar billede magic-mouse Novice
06. november 2012 - 09:51 #3
har du undersøgt om det kan lade sig gøre ?

Google's søgninger går igennem deres webservice som ikke er tilgængelig fra omverdenen og resultatet som sendes tilbage er krypteret.

Intet er umuligt men google gør alt for at forhindre det.
Avatar billede 13thsky Nybegynder
06. november 2012 - 16:36 #4
Det er netop det jeg håber en sej gut kan hjælpe mig med at svare på. Men jeg kan se at der er mange andre hjemmesider som tilbyder det. Se linket nederst i den oprindelige beskrivelse.
Avatar billede jesperfj Nybegynder
23. november 2012 - 19:56 #5
Hej

Der er nogle ting du skal være opmærksom på

1) Hvis du kalder den for mange gange bliver din IP adresse spærret af Google i et stykke tid.
2) Hvad skal der ske hvis sitet ikke er i top 10?
3) Skal videoresultater, Google Maps m.m.springes over (anbefaler jeg)
4) Google.co.uk m.fl ser anderledes ud hvis du søger i dem fra Danmark ift. fra detpågældende land
5) RavenTools har en service hvor de overvåger søgeordene hver uge, og med et API hvor du kan eksportere dem.
6) Spørger du selv op mod Google, så er der risiko for at de ændrer HTML strukturen, og din funktion kommer til at fejle indtil den rettes til det nye format

Mvh Jesper Jørgensen, www.styleplaza.dk