Avatar billede nemesis Nybegynder
06. november 2012 - 17:22 Der er 4 kommentarer

Sammenligne tekstfiler

Jeg har brug for et script eller en applikation, der kan tage en stak 601 og 602 filer fra NETS samt en csv fil med kontoudtog fra banken, og afstemme posteringerne.

Jeg forestiller mig, at jeg smider alle 601, 602 og kontoudtog i samme mappe, og får så to filer retur:

Fil 1: Indeholder liste over de linjer, som blev fundet i alle tre typer filer.

Fil 2: Indeholder liste over de linjer, som kun blev fundet i 0, 1 eller 2 typer af filer med angivelse hvor linjen blev fundet.

Der er et unikt id, som går igen i hver fil - f.eks. "23423454" samt et beløb i øre.

Målet er, at fil 1 blot indlæses i mit regnskab og bogføres automatisk. Fil 2 behandler jeg manuelt.

Typisk vil der være samlet 1-10.000 unikke linjer (betalinger/personer) til sammen i filerne. Jeg forventer ud fra erfaring, at der vil være under 1%, som ikke kan matches i alle tre filer.

Tanken er, at jeg dermed kun skal bruge tid på at undersøge de 1%, da scriptet/applikationen har fundet dem for mig.
Avatar billede magic-mouse Novice
06. november 2012 - 19:03 #1
Har du overvejet at lave en batch fil som gør det?
Avatar billede nemesis Nybegynder
06. november 2012 - 20:08 #2
Ja, jeg kan bare ikke finde ud af det, så jeg håber nogen har noget der ligner :)
Avatar billede magic-mouse Novice
06. november 2012 - 22:17 #3
Skriv til mig på: http://www.magic-mouse.net/contact.shtml jeg har et forslag.
Avatar billede tucow Nybegynder
18. januar 2013 - 09:42 #4
Hejsa.
Hvis du ikke har fundet en løsning endnu så smid lige en bemærkning.
Det kan være jeg kan hjælpe.