Avatar billede bvk Juniormester
06. november 2012 - 22:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

fejl 138 (net:::err_netnetwork_access_denied)

Jeg har opgraderet min win 7 til win 8 for 5 dage siden.
I dag da jeg skulle på internettet kom følgende fejlmeddelse:

fejl 138 (net::err_netnetwork_access_denied):Der kunne ikke opnås adgang til netværket.

Jeg bruger Bullguard.

Er der nogen som kender til problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2012 - 23:13 #1
Prøv at gendanne computeren til før du fik problemet (i går)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2012 - 23:16 #2
Ved en søgning på det ser det ikke lige ud til at det skulle være Win 8 der er skyld i det. Mit bud er at det er Bullguards firewall der lukker for internet adgang.
Avatar billede bvk Juniormester
06. november 2012 - 23:20 #3
Jeg har prøvet med gendannelse.
Det er muligt, at det er i Bullguard fejlen skal findes.
Jeg har forsøgt at fjerne godkendelsen til explorer, for derefter at give den igen, men er ikke helt hjemme i Bullguard.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2012 - 23:22 #4
Er din pc fuldt opdateret efter opgraderingen (styresystem og drivere)?
Avatar billede bvk Juniormester
06. november 2012 - 23:24 #5
ja
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2012 - 23:25 #6
Hvis det har virket med Bullguard der hvor du gendannede til, burde de rette indstillinger være på plads.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2012 - 23:28 #7
Men for at teste kunne du deaktivere den og køre på Windows egen firewall og se om du så kommer på
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2012 - 23:29 #8
Nå går i seng nu. Høres ved
Avatar billede bvk Juniormester
06. november 2012 - 23:29 #9
Outlook henter og sender mails uden problemer.
Men når jeg vil på nettet, siger den at der ingen internetforbindelse.
Avatar billede bvk Juniormester
07. november 2012 - 00:09 #10
Jeg er nu kommet frem til, at hvis jeg inde i Bullguard frakobler Real-Time Antivirus, så er problemet løst og jeg kan igen komme på Internettet via Explorer.
Såå..., der er stadig de 100 point til den som kan forklare mig, hvad jeg skal foretage mig i Bullguard, for jeg vil jo ikke køre uden Antivirus.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2012 - 16:32 #11
Prøv en af de ideer der er nederst i denne tråd, om det åbner for Explorer:
http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?f=27&t=35290
Avatar billede bvk Juniormester
07. november 2012 - 20:07 #12
Jeg har i dag, ringet til Datagaarden i Koldinge, der kunne de fortælle, at jeg skulle afinstallere Bullguard og så installere det igen, dette løste problemet!
Det skal dog siges, at jeg inden da, havde fundet ud af, at det var min antivirus som blokerede exploreren, fo når jeg slog den fra, var der ingen problemer.