Avatar billede brita Nybegynder
07. november 2012 - 08:53 Der er 3 kommentarer

Ændre i mov-fil

Jeg har denne film som en .mov: http://www.youtube.com/watch?v=iTjEEbbBBLc

Jeg skal oversætte den til dansk, hvilket betyder, at jeg skal ændre i grafikken og tilføje ny lyd.

Jeg har Adobe Master Collection, men jeg er usikker på, hvordan jeg laver ændringerne i en mov-fil, og hvilket program, jeg kan bruge.
(Jeg har erfaring med animation i Flash, men ikke ret meget med videoredigering, og jeg har aldrig før skulle ændre i en mov-fil, som andre har lavet.)

Kan jeg konvertere til Flash?
Og hvis ikke, hvordan kan jeg så gøre?
Avatar billede HrPhilipsen Nybegynder
07. november 2012 - 13:57 #1
Du kan konvertere til DVD compliant MPEG2 og så redigere. husk at vælg højest mulig bitrate som der kan være på en DVD efter redigering, så er der mindst tab på kvaliteten.
Avatar billede brita Nybegynder
07. november 2012 - 16:12 #2
Hej HrPhilipsen

Inden du svarede, konverterede jeg til flv, men opdagede, at selvom den kom ind i Flash, så kunne jeg ikke redigere i den. Så prøvede jeg Premiere, også uden held, og derefter gik jeg i gang med AfterEffects.
Det sidste virkede, men da det er et program jeg aldrig før har brugt, er det noget med at se en ny tutorial hver halve time! Men bortset fra det, går det da fremad og jeg kan vist klare det, jeg skal i programmet.

Så set i forhold til hvad, du skrev om at konvertere, er det så nødvendigt, når jeg bruger After Effects? Eller var det, hvis jeg ville bruge Flash?

Hvad er bedst?
Avatar billede HrPhilipsen Nybegynder
07. november 2012 - 18:15 #3
Det er en løsning du godt kan bruge, så du har selv fundet løsningen. Ja det tager nogle gange noget tid med tutorials, men det kan godt betale sig. "Selvgjort er velgjort" . Håber at du får styr på redigeringen :)