Avatar billede okf2000 Praktikant
07. november 2012 - 11:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem med pixel mellen firefox og IE

Hej.

Kan i hjælpe mig med dette problem,
jeg havde designet den til at passe i Firefox, men da jeg så den i IE så var alt blevet støre.
Se billede for ref.

http://ooas.dk/eksterten/eks2.jpg
for Firefox
http://ooas.dk/eksterten/eks1.jpg
for IE

Er igang med lave alle HTML længer og højre om til CSS.
Men denne kode stup i for er det ikke gjort helt i nu, men det virke bage ikke som om problemmet er det.

<!-- Minus AutoDato -->
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<!-- Minus AutoDato -->
<title>Pro Consult A/S :: PROservice</title>
<style>
td{font-family:verdana; font-size:13;}
#td{background-color:CCCCCC;}
#td2{background-color:CCCCCC;}
h1{font-family:Arial Black;}
body{scrollbar-base-color:#55AAD0; scrollbar-arrow-color:#FFFFFF;}
input{background-color:#ffffff; border-width:1; border-style:solid; border-color:#000000; color:#000000; font-size:13; font-family:verdana;}
#input1{background-color:#CCCCCC; border-width:1; border-style:solid; border-color:#000000; color:#000000; font-size:13; font-family:verdana;}
select{background-color:#ffffff; border-width:1; border-color:black; border-style:solid; border-color:#000000; color:#000000; font-size:13; font-family:verdana;}
table{padding:0px; border-width:0px; margin:0px;}
</style>
</head>
<?
session_start();
include("config.php");
?>
<body><center>
<?
if(!isset($_SESSION['uid'])){
?>
Login neden for
<form method="POST" action="login.php">
<input type="text" size="20" name="brugernavn" >
<input type="password" size="20" name="password">
<input type="submit" value="Login" name="login">
</form>
<? } ?>
<?
if(isset($_SESSION['uid'])){
?>
<?
include("menu_knapper.php");
?>

<center><table align="center" style="width:1460px; height:675px; border:0px; background-color:#ffffff;">
<tr>
    <td style="padding:0px; border-width:0px; margin:0px;"><center>
    <table style="table-layout:fixed; width:1430px; height:675px; border:0px; background-color:#eeeeee;">
      <tr>
      <td style="width:200; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;" bgcolor="#eeeeee" valign="top" align="center"><br>
          <table style="table-layout:fixed; width:190px; height:300px; border:0px; background-color:#dddddd;">
            <tr>
            <td style="width:190; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;" bgcolor="#dddddd" valign="top" align="center">
                <table style="width:190px; height:10px; border:1px; border-left-style:solid; border-top-style:solid; border-right-style:solid; border-bottom-style:solid; border-color:000000;">
                <tr><td valign="top" width="190" bgcolor="#FF5555" style="border: 1px; border-bottom-style:solid; border-color:000000; width:190; text-align:center; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;"><b><font size="5">Menu</font></b>
        </tr><tr>
                </table><p>
            <form method="post" action="" onsubmit="return v(this)"><input id="in" type="submit" value="Infoside" name="forside" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left;">
            <input id="in" type="submit" value="Se dine opgaver" name="dine_opgaver" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left; padding:0px; margin:0px;"><br>
            <input id="in" type="submit" value="Se UA Lejre" name="UAlejre" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left; padding:0px; margin:0px;"><br>
            <input id="in" type="submit" value="Se UA Vejle" name="UAvejle" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left; padding:0px; margin:0px;"><br>
            <input id="in" type="submit" value="Bestil Vare" name="proorder_mini" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left; padding:0px; margin:0px;"><br>
            <input id="in" type="submit" value="Opret Hvid Lejre" name="opret_hvid_mini_lejre" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left; padding:0px; margin:0px;"><br>
            <input id="in" type="submit" value="Opret Rød Lejre" name="opret_rod_mini_lejre" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left; padding:0px; margin:0px;"><br>
            <input id="in" type="submit" value="Opret Time Seld" name="opret_time_seld" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left;"><br>
            <input id="in" type="submit" value="Logud" name="logout" style="width: 190px; background-color:#AAE3E8; font-weight: bold; text-align:left;"><br>

</form>

            </td>
            </tr>
          </table>
      </td>
      <td style="width:1050; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;" bgcolor="#eeeeee" valign="top" align="center"><br>
          <table width="1050" height="650" border="0" border="1" bgcolor="#eeeeee" style="padding:0px; border-width:0px; margin:0px; table-layout:fixed; overflow:scroll; vertical-align:text-top;">
            <tr>
            <td style="width:1000; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;" bgcolor="#dddddd" valign="top" align="center" style="padding:0px; border-width:0px; margin:0px; table-layout:fixed; overflow:scroll; vertical-align:text-top;">
<?
                  if(isset($_GET['side'])){
                    $sti = $_GET['side'].".php";
                    if(file_exists($sti))
                      include $sti;
else
                    include 'velkommen.php';} else
                    include 'velkommen.php';
          ?></td></tr>
          </table>
      </td>
      <td style="width:200; vertical-align:text-top; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;" bgcolor="#eeeeee" align="center"><br>
          <table width="190" height="210" border="0" border="1" bgcolor="#eeeeee" style="padding:0px; border-width:0px; margin:0px; table-layout:fixed; vertical-align:text-top;">
            <tr>
            <td style="width:190; vertical-align:text-top; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;" bgcolor="#dddddd" align="Left">
                <table height="10" width="190" style="padding:0px; border-width:0px; margin:0px; border: 1px; border-left-style:solid; border-top-style:solid; border-right-style:solid; border-bottom-style:solid; border-color:000000;">
                <tr><td valign="top" bgcolor="#FF5555" style="border: 1px; border-bottom-style:solid; border-color:000000; width:110; text-align:center; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;"><b><font size="5">PROservice</font></b>
        </tr><tr>
                </table><p>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE status_kode!='9'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo 'Aktive reporter';
                                              echo " $num_rows"; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE status_kode!='9' And asap='JA'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo ' Heraf haster ';
                                              echo "$num_rows"; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE status_kode!='9' And asap='JA'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo ' Heraf ude ';
                                              echo "$num_rows"; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE status_kode!='9' And ans='50'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo 'Uden ans. Lejre ';
                                              echo "$num_rows"; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE status_kode!='9' And ans='50' and asap='JA'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo ' Heraf haster ';
                                              echo "$num_rows"; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE status_kode!='9' And ans='51'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo 'Uden ans. Vejle ';
                                              echo "$num_rows"; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE status_kode!='9' And ans='51' and asap='JA'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo ' Heraf haster ';
                                              echo "$num_rows"; ?>
                                              <p><b>Dine Opgaver</b></p>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE ans='$_SESSION[uid]' AND status_kode!='9'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo "Aktive reporter";
                                              echo " $num_rows"; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE ans='$_SESSION[uid]' AND status_kode!='9' AND asap='JA'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo "Heraf haster";
                                              echo " $num_rows"; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proservice WHERE ans='$_SESSION[uid]' AND status_kode!='9' AND asap='JA'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo "Heraf Ude";
                                              echo " $num_rows"; ?><br>

            </td>
            </tr>
          </table><p>
          <table width="190" height="210" border="0" border="1" bgcolor="#eeeeee" style="table-layout:fixed; vertical-align:text-top; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;">
            <tr>
            <td style="width:190; padding:0px; border-width:0px; margin:0px; vertical-align:text-top;" bgcolor="#dddddd" align="left">
                <table height="10" width="190" style="padding:0px; border-width:0px; margin:0px; border: 1px; border-left-style:solid; border-top-style:solid; border-right-style:solid; border-bottom-style:solid; border-color:000000;">
                <tr><td valign="top" bgcolor="#FF5555" style="border: 1px; padding:0px; border-width:0px; margin:0px; border-bottom-style:solid; border-color:000000; width:110; text-align:center;"><b><font size="5">PROorder</font></b>
        </tr><tr>
                </table><p>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM proorder WHERE bestilt='NEJ'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result);
                                              echo "$num_rows";
                                              echo ' Ubestilte vare'; ?><p>
                                              <b>Dine Ordre</b></p>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM promed WHERE id='$_SESSION[uid]'");
                                                while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
                                                $intal = $row['int']; }
                                              $result2  = mysql_query("SELECT * FROM proorder WHERE bestilt='NEJ' AND intal='$intal'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result2);
                                              echo "$num_rows";
                                              echo ' Ubestilte vare'; ?><br>
                                              <?php $result  = mysql_query("SELECT * FROM promed WHERE id='$_SESSION[uid]'");
                                                while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
                                                $intal = $row['int']; }
                                              $result2  = mysql_query("SELECT * FROM proorder WHERE modtaget='NEJ' AND bestilt='JA' AND intal='$intal'");
                                              $num_rows = mysql_num_rows($result2);
                                              echo "$num_rows";
                                              echo ' ikke modtaget vare'; ?>
            </td>
            </tr>
          </table><p>
          <table width="190" height="60" border="0" border="1" bgcolor="#eeeeee" style="padding:0px; border-width:0px; margin:0px; table-layout:fixed;">
            <tr>
            <td style="width:140; vertical-align:text-top; padding:0px; border-width:0px; margin:0px;" bgcolor="#dddddd" valign="top" align="left">PROservice<br>
                                                                                                          PROorder
            </td>
            </tr>
          </table>
      </td>
      </tr>
    </table>
</td>
</tr>
</table>
<? } ?>
</body>

Jeg ved godt at den er lille smule rodet, men har ikke fået lavet kommentar liner i nu.

Ved godt at borden ikke på MENU, PROorder og PROservice. men det er ikke mit problem

Hilsen
Otto Algreen
Avatar billede okf2000 Praktikant
07. november 2012 - 12:34 #1
Fejl fundet.

Min firefox havde fået sæt sig på 90% vising.
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2012 - 13:17 #2
Ingen DOCTYPE, brug af oldgamle elementer og opsætning af design med tabeller - der er vist lidt mere galt end bare et par pixels.
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2012 - 19:29 #3
<ole>

#2 Jeg kan faktisk finde indtil flere huller mellem fejlene - men jeg erkender, at de er rigtig godt gemt ... hullerne, altså  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede okf2000 Praktikant
08. november 2012 - 07:54 #4
til Keysersoze.

Jeg ikke noget i modkretik, og jeg tager det altid til efter reting, da det er den bedste måde at lære på, hvis men ikke reger så lære men aldrig noget.

1. Så er der nu kommet doctype på. (html/css)
2. Så er alle tabeller væk (men næste gang du lig krediser ting så være sød at komme med for slag til hvordan men kan gøre det istedetb) er du skifte til <div> design og der med at også blevet ½ størsle.
3. og en del af de oldgamle elementer som <font>

ole
4. nå jeg laver fejl så vil jeg gerne havde af vide havde de er så jeg kan rette dem.
Avatar billede okf2000 Praktikant
08. november 2012 - 07:55 #5
3. og en del af de oldgamle elementer som <font> er væk
Avatar billede olebole Juniormester
08. november 2012 - 15:15 #6
Jamen, vi kan jo ikke sidde og lære dig HTML og CSS helt fra bunden. Bare at remse alle fejl op ville fylde en halv bog. Hvis du desuden skal have at vide, hvad du skal gøre for rette dem, er vi oppe i en middelsvær lærebog. Det er et helt urealistisk krav til en Ekeperten tråd  =)