Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
07. november 2012 - 17:50 Der er 7 kommentarer

Artic Cooler Freezer 13

hej alle sammen.

jeg har haft bestilt en Artic Cooler Freezer 13 CPU køler for nylig... men fik først set da jeg modtog den at den passer til AM3 og ikke AM3+

kunne derfor godt tænke mig at vide om det ville være muligt at montere den alligevel på en eller anden måde?

har tjekket at beslagene der følger med er for korte, men kan man muligvis købe nogle et sted?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
07. november 2012 - 18:43 #1
hvis der ikke står i manualen at den passer på din cpu SÅ LAD VÆRE MED AT PRØVE, du risikerer at skulle ud og købe ny cpu fordi den er brændt af på grund af varme, jeg læser dit opslag som om du har bestilt den online, er dette tilfældet har du 14 dages returret. send skidtet tilbage og få pengene igen og køb en der passer :)
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
07. november 2012 - 18:53 #2
har lige læst inde på Artic Cooling's hjemmeside og deres specs forvirrer mig meget...

der står den passe til AM3+ sockets... og lige præcis til min CPU

link: http://www.arctic.ac/en/p/cooling/cpu/3/freezer-13.html?c=2181

hvis man går ind under "compatibility" og går under Bulldozer står der FX-8150 som jeg har i min  stationær
Avatar billede pretttyfly Praktikant
07. november 2012 - 18:59 #3
hmm nu jeg tænker over det og ser på hjemmesiden, så skal den køler passe på din cpu, kig grundigt i manualen.. jeg ved den passer, men kan også godt huske det er en lidt bøvlet fætter på visse bundkort..
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
07. november 2012 - 19:55 #4
prøvede at holde beslaget dertil op mod mit bundkort og det ser ud til at være ALT for kort... hvilket undre mig utrolig meget, da der jo netop står på nettet den skulle passe...

kan heller ik rigtig finde noget tilbehør, hvilket der måske kunne være for at den kunne passe på AM3+

men ville være meget rart for mig hvis der var nogen som havde stået i samme situation som mig, så jeg er helt sikker på ikke at få gjort noget galt :)
Avatar billede pretttyfly Praktikant
07. november 2012 - 22:34 #5
beslaget er ikke for kort, men det skal vende på en bestemt måde, og du skal bruge både de sorte klemme dimser og de vide til formålet, som sagt slå op i den foldede manual i æsken, der er det faktisk ilustreret for alle sokkel typer.
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
08. november 2012 - 16:11 #6
har kigget manualen igennem flere gange og der er den der mounting plade med, og den passer ikke... den er firkantet men hvis det skal passe med hullerne på mit bundkort skal det være rektanglet... og beslagene alene er for korte til at være mellem de huller på bundkortet...

så enten passer det ikke ellers ved jeg ikke lige hvordan du vil sætte det fast?
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
09. november 2012 - 01:24 #7
har fundet løsningen på problemet så det kører nu.

men står så med et nyt lille problem...

kunne godt tænke mig at tilslutte 2x Cooler Master Excalibur 120mm blæsere til 7V

link til blæsere: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=592865

men er i tvivl om hvilke kabler jeg skal bruge? der fulgte nogle med til både blæsere og strømforsyning men af hvad jeg kan se er det de forkerte