08. november 2012 - 21:27Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Sæt-ind funktioner i word
Hej Jeg har et problem, når jeg kopier eller klipper noget tekst, og skal sætte det ind i et andet word-dokument. Jeg bruger word 2010. Normalt når jeg skal sætte ind, har jeg tre muligheder; 1. Bevar kildeformatering 2. Brug samme formatering som destination 3. Bevar kun tekst
Nu har jeg kun nummer tre mulighed :( Altså jeg bevar kun teksten! Det betyder, at når jeg tilføjer kilder (referencer), og jeg af forskellige årsager skal flytte rundt på afsnit i opgaven eller skal sætte over i et nyt dokument, ikke kan beholde disse automatiske kilder. Så kopiere den bare parentesen med efternavn og årstal, uden at bevare den automatiske funktion. Er der nogen, der har et forslag til, hvad der er gået galt? Jeg er lige begyndt at bruge windows skydrive - ved ikke om det er det program, der har påvirket mit word? Håber der er et klogt hoved derude, der kan hjælpe mig, for det gør virkelig hele opgaveskrivningen meget mere besværligt, hvis de automatiske kilder hele tiden forsvinder og skal indskrives gang på gang!
Er alle de dokumenter, du downloder/kopierer .doc-tekster? Eller er nogle af dem .docx-filer, .wps-filer, .odt-filer eller måske noget helt andet?
Word-processors (eller: ordbehandlingsprogrammer) har næsten alle forskellige måder at fortolke formateringer på. På nogle af dem kan man installere "converters" til at fortolke andre tekstprogrammers formatering så korrekt som muligt, men der er ingen garanti for 100% korrekt tolkning.
Jeg har af en anden fået af vide, at SkyDrive ikke skulle være noget problem ift. dette. Jeg har heller ikke brugt de pågældende dokumenter i SkyDrive, så tror ikke det er relevant. Jeg var bare i tvivl, da jeg spurgte.
Men alle de docx-dokumenter, jeg arbejder med, er skrevet på min egen computer. Og har lige prøvet at gemme et nyt dokument, og det gemmes på samme måde som før jeg brugte SkyDrive.
Øv, øv. I går, inden jeg skrev herinde, afinstallerede jeg min officepakke, og installerede et helt nyt, i håb om, at det ville hjælpe. Men det gjorde det ik! Så tror næsten ikke, det trænger til at blive repareret
Tak for hjælpen, opt :) Nu er det afinstalleret, og word virker igen som det skal. Men i går eftermiddags virkede det også, men igen i dag virkede det ikke. Så nu må vi håbe, at det blir ved med at virke, efter jeg har afinstalleret "skype click to call" Tusind tak for hjælpen
"Skype click to call", og hvad den funktion nu ellers er blevet kaldt gennem tiderne, har tidligere givet andre problemer. En overgang insisterede Skype på at lave alle former for tal, som mindede om telefonnumre, om til links, så Skype kunne ringe til dem med et klik :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.