Avatar billede imLiquid Praktikant
09. november 2012 - 17:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Meget Støj på mikrofon ?

Hej Eksperter.

Jeg har et lille problem med en mikrofon jeg har sat til min PC.

Den laver mærkelig støj

har 2 eksempler:

http://www.djimpronta.com/Mic_lyd.mp3
Som er i Høj Mic kvalitet (Studio)

http://www.djimpronta.com/Mic_lyd2.mp3
Som er i Mellem Mic kvalitet (DVD)

Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor den gør det, og evt. hvad jeg kan gøre for at forbedre det ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
09. november 2012 - 21:16 #1
Jeg tror det er processoren og andre ting inden i computern man kan høre fordi det ikke er skærmet godt nok eller bare ikke lavet godt nok.

Bruger du en intern mikron ? Altså en der er indbygget i computeren ?

Så prøv og en ekstern mikrofon og prøv med en mikrofon gennem et USB stik så signalet er digitalt.

Og slå gain/forstærking fra på din mikrofon i lydindstillinger.

Hvis du bruger en bærbar så prøv og tag oplader stikket ud og se om der er forskel.
Avatar billede imLiquid Praktikant
09. november 2012 - 22:37 #2
Mikrofonen er en kondensator mikrofon, igennem en Preamp + equlizer og fra Jack til minijack til PC mic input. så det burde ikke være selve mikrofonen. da jeg har sat mikrofonen til 2 pc'ere men der kun er så meget støj på dene ene af dem, hvor den anden funker helt fint
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2012 - 07:37 #3
der skulle vel ikke være camera på skærmen indbygget
bare for at udelukke

den laver nemlig resonans hvis man samtidig bruger hørebøffer og den ikke er slået fra

test det i Skype hvis du bruger det

m.v.h
Avatar billede imLiquid Praktikant
10. november 2012 - 12:30 #4
Okay jeg fik fixet problemet igår.

Installedede den næst nyeste Driver fra mit lydkorts hjemmeside, og nu er der ingen problemer :)
Avatar billede imLiquid Praktikant
10. november 2012 - 12:30 #5
Okay jeg fik fixet problemet igår.

Installedede den næst nyeste Driver fra mit lydkorts hjemmeside, og nu er der ingen problemer :)