Avatar billede mjanne Praktikant
10. november 2012 - 20:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Alt virker temmelig dårligt .... hvilken ny pc?

Jeg er efterhånden en smule fortvivlet, for alt, hvad jeg køber, synes ikke at virke særlig godt. Og jeg ved ikke, hvad jeg skal spørge efter for at tingene bliver bedre.

Min datter har en 3 år gammel Samsung-pc, som vi købte hos Experten i prisklassen 'mellemgod'. De spil, hun gerne vil spille på den - bl.a. Sims - afvilker den så ringe, at hun reelt kun kan spille ca. 10 minutter. Jeg har en lidt nyere pc stående, som vi har prøvet - en Lenovo W500 - som jeg troede var en OK kraftig pc. Den kan bare heller ikke klare mosten.

Under HW-specifikationer for spillene står Windows XP (Samsung'en er installeret med Win7 mens Lenovoen er med Win7 professional). 2GHz P4 processor. 1GB ram og Video 128 MB videocard with support for Pixel Shader 2.0

Samsungens specs har jeg ikke lige her, men Lenovo'en siger Intel Core 2 Duo processor, 2,53 GHz, 4 GB (omend kun 2,54 kan bruges)

Men det er tilsyneladende ikke nok.

Nu vil jeg så købe hende en ny pc, men hvad skal jeg kigge efter? Er det en kombination af ram og grafikkort, hvor det 'går galt'? Jeg synes ikke rigtigt, jeg får ordentlig hjælp i butikkerne - bortset fra at de gerne sælger noget dyrt :-(
Avatar billede rebecca Novice
10. november 2012 - 21:02 #1
Hej
Umiddelbart ville jeg sige at dine pc'er sagtens burde kunne køre sims-
Har du prøvet at ryddet op på pc'erne ? bla. med ccleaner, disk fragmenter osv.

Søger du ny pc, kan jeg anbefale mm-vision.dk deres computere er gennemtestet inden du modtager den og du kan få ordentlig vejledning hos dem.
Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
10. november 2012 - 21:03 #2
Ps...Glemte lige at deres gamerpc'er inderholder kvalitets komponenter
Avatar billede mjanne Praktikant
10. november 2012 - 22:47 #3
Ja - det troede jeg også, at de kunne. Men jo, jeg har bådet været igennem oprydningsomgange samt sågar nyinstallering af Win7.

Ville det måske hjælpe at gå tilbage til XP?
Avatar billede Bruno046 Nybegynder
10. november 2012 - 23:04 #4
Umiddelbart ville jeg forslå dig at du selv skulle bygge den eller få en til det, det er langt billigere og du får mere for pengene.. Jeg har selv bygget min pc, og jeg har endnu ikke fundet et spil jeg ikke kan trække på fuld grafik :) Det kostede mig dog omkring 8000, men smed også mere i den end hvad jeg behøvede, så behøvede jeg ikke at skifte dele sådan lige med det samme i hvert fald :)
Avatar billede mjanne Praktikant
10. november 2012 - 23:06 #5
Tak for rådet - men det kan man vel ikke med en bærbar? Bygge den selv, mener jeg? Sådan en skal det nemlig være ...
Avatar billede Bruno046 Nybegynder
10. november 2012 - 23:11 #6
Nej, det er klart , det skal der i hvert fald en meget erfaren en til så, men jeg holder mig væk fra bærbare computere når det er til at spille på, mange overopheder eller er meget dyre.. Men alt efter hvor meget du vil ligge i det, så burde du godt kunne finde noget der fungere :)
Avatar billede RenRas Nybegynder
10. november 2012 - 23:17 #7
Har du pladsen er en stationær at foretrække til at spille på helt klart.

Der kna fåes bærbare til at kunne spille på men så er prisen også derefter.

Alle de midelmådige bærbare pc`r er ikke optimale til det :-)