Avatar billede sjiris Nybegynder
13. november 2012 - 15:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tílslutning af pc til tv

Jeg har fået tilsluttet min computer til mit fjernsyn ved hjælp af hdmi kabel. Problemet er at farverne på fjernsynet er blålige.
hvad gør jeg. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2012 - 18:02 #1
På nogle fjernsyn kan man indstille farve temperaturen fra kold (blålig baggrund) til varm (mere rødlig. Ved ikke om dit tv har disse muligheder?
Har du forsøgt med andre kabler?
Formoder billedet er ok på pc skærmen?
Avatar billede sjiris Nybegynder
14. november 2012 - 12:06 #2
Mit fjernsyn var allerede indstillet til varm. Og nej, jeg har ikke forsøgt mig med andre kabler. Jeg har lige købt dette hdmi kabel og har ikke andre. Der er forøvrigt heller ingen lyd på fjernsynet når jeg har tilsluttet. Ingen problemer  med min pc.
Jeg har et nyere samsung led tv og en nyere asus intel core 17 pc.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2012 - 13:16 #3
Hvis der ingen lyd er, er der noget galt med forbindelsen. Lyden skal transporteres i HDMI-kablet...

Men jeg kommer til at tænke på - har du andre HDMI enheder sluttet til TV´et? - der er noget med en kopibeskyttelsesprotokol (DCP) i en af de nyere HDMI standarder, der kræver at alle enheder der er sluttet til, overholder protokollen. Det gør PC´ere (grafikkort) stort set aldrig, hvorfor en evt. BlueRay afspiller vil kunne "ødelægge" HDMI forbindelsen for PC´en.

Der står lidt om det her: http://www.av-connection.dk/?CPage=Tech_HDMI&ML=846

Har du andre HDMI enheder, så prøv at tage dem fra.
Avatar billede sjiris Nybegynder
21. november 2012 - 13:36 #4
nu har jeg forsøgt med et andet hdmi kabel og problemet var det samme. Ingen lyd og blålig tv skærm. Jeg har ikke andre hdmi enheder tilsluttet. Jeg er ved at blive vanvittig. Har ringet til Samsung, men de kunne ikke hjælpe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2012 - 13:56 #5
Det er vel ikke sådan, at din PC har "ukendte enheder" - for HDMI udgangen skal der jo være en dedikeret grafikkort driver OG dedikeret HD audio driver.

Mangler disse, eller noget af dem, vil du ikke kunne se problemer på PC´en, men vil selvfølgelig få problemer på HDMI udgangen.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 19:55 #6
Er du kommet videre?
Avatar billede sjiris Nybegynder
22. december 2012 - 10:22 #7
nej, jeg har opgivet. Jeg har haft mine svigersønner til at kigge på det, og de kan ikke se hvad der er galt. De siger at alt ser ok ud på min pc.
Avatar billede sjiris Nybegynder
27. marts 2013 - 10:37 #8
jeg har opgivet