Avatar billede dotcom1 Nybegynder
14. november 2012 - 13:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

jQuery slider navigation

Hej.
Jeg har en slider, hvor jeg i stedet for "Forrige 1|2|3|4|etc. Næste" gerne vil vise "Slide x ud af y - Næste". Nogen der kan hjælpe med hvad der skal til?

Demo fiddle her.

Jeg kan se at der i scriptet findes en "function current()" men jeg har ingen anelse om hvordan den kan bruges.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. november 2012 - 14:22 #1
Scriptet kan findes her:
http://www.raymondselda.com/demo/loopedslider/loopedslider.js

Så skal du bare kopiere og ændre i stien der hvor du henviser til scriptet.

<script type="text/javascript" src="http://www.raymondselda.com/demo/loopedslider/loopedslider.js"></script>
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. november 2012 - 14:22 #2
<script type="text/javascript" src="h t t p://www.raymondselda.com/demo/loopedslider/loopedslider.js"></script>

Hader eksperten ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. november 2012 - 14:24 #3
Hov, misforstod dit spørgsmål, glem det jeg har skrevet. Troede du ikke kunne finde funktionen.
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 19:24 #4
<ole>

Det ser ud til, at Raymond-drengen har det fra en, som hedder Nathan Searles. Det ser envidere ud til, at han har trukket det Git-projekt, Raymond omtaler, tilbage.

I stedet har han lagt dette projekt på GitHub. Det kan du finde dokumentation til her - hvor du også finder et link til denne brugergruppe.

Dokumentationen er ret omfattende, så det må være muligt at finde en løsning  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 19:50 #5
Faktisk ser det ud til at dette kan bruges:

var obj = $("#slides").slides("status");

Så vil obj indeholde current, state og total properties, hvilket er, hvad du skal bruge
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
15. november 2012 - 09:23 #6
Hej.

Jep. Tak for hjælpen igen. Du vil vel ikke have points, eller? :-)
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2012 - 14:41 #7
Selv tak - og du har hel ret. Du lægger bare selv et og accepterer  *o)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
20. november 2012 - 14:21 #8
Lukker.