Avatar billede BennyDahl Juniormester
15. november 2012 - 10:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kloning

Vil gerne skifte hd i min bærbare ud med en SSD. Har derfor klonet den gl. harddisk til SSD'en med programmet Macrium Reflect.
Alt går fint til jeg prøver at boote fra SSD-disken. Så får jeg bare Win XP logoet på skærmen, hvorefter systemet fryser med meddelelsen om forkert nedlukning.
Har prøvet med samme resultat på både bærbar og stationær.
Nogen forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2012 - 11:13 #1
prøv at starte i fejlsikret tilstand - derefter lukke ned.
Du skal evt i fejlsikret tilstand slå dvale fra i kontrolpanelet - og når xp startes normalt kan du slå det til igen.
Avatar billede BennyDahl Juniormester
15. november 2012 - 12:51 #2
Tak. Det prøver jeg.
Avatar billede BennyDahl Juniormester
17. november 2012 - 09:01 #3
Det virkede desværre ikke. Drevet vil heller ikke boote i fejlsikret tilstand.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2012 - 12:32 #4
du kan evt prøve at klone en gang til med
http://www.paragon-software.com/home/dc-professional/
det koster ganske vist 40$ (lige under 250kr)...
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2012 - 12:41 #5
så lige, at paragon også har en specifik SSD-løsning til 20$
http://www.paragon-software.com/technologies/components/migrate-OS-to-SSD/
Avatar billede BennyDahl Juniormester
30. november 2012 - 16:41 #6
Hej Claes. Tak for din interesse.
Problemet er løst:
Jeg prøvede at boote klon-disken fra usb, men Windows accepterer ikke to ens disk på samme PC. Da jeg skiftede den oprindelige HD ud med den klonede ssd virkede det bare.