Avatar billede bodyguard Nybegynder
16. november 2012 - 21:14 Der er 8 kommentarer

Style til at indsætte i CMS

Hej Eksperter

Jeg er ikke nogen haj til CSS og har brug for at lave en CSS menu som denne i linket: (VÆLG SIDE)
http://www.teknologisk.dk/job/job-og-karriere/at-arbejde-hos-os/5375,3

Min udfordring er at jeg ikke kan redigere i style.css men kun har mulighed for at indsætte koden via et CMS, så derfor skal menuen være samlet <style> i BODY'en.

Håber nogen kan hjælpe og ønsker jeg alle en rigtig god weekend.

Mvh. Ham der er oppe hele natten i håb om nogle B mennesker hjælper til :)
Avatar billede NielsErikP Mester
16. november 2012 - 21:41 #1
Hej..

Skal du have andre til at lave det for dig, skal du nok oprette dit spørgsmål Her

Har du mod til selv at prøve, kan du prøve at kigge følgende guides:

Del 1

og

Del 2

Håber du kan bruge det til noget :-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. november 2012 - 21:51 #2
<ole>

Stylesheets i BODY-elementet er ikke valid kode, så du kan kun gøre brug af inline styles, hvis du ikke har adgang til HEAD.

Hvis der er tale om en menu, må man formode, at den skal bruges på mange sider. Mon så ikke det var idé at få ændret sitets template(s)?

/mvh
</bole>
Avatar billede computerlab Nybegynder
16. november 2012 - 22:08 #3
Hvilket CMS?
Avatar billede bodyguard Nybegynder
17. november 2012 - 00:27 #4
Jeg er hos JustWorks.dk
Avatar billede bodyguard Nybegynder
17. november 2012 - 00:28 #5
Hey Ole,

Menuen skal kun bruges på en side
Avatar billede herlevsen123 Nybegynder
20. november 2012 - 02:15 #6
<div class="index">
<div class="header">Vælg side</div>
<a class="pagelink selected" href="#">01. <span>Introduktion</span></a>
<a class="pagelink" href="#">02. <span>Ledige job</span></a>
<a class="pagelink" href="#">03. <span>At arbejde hos os</span></a>
<a class="pagelink" href="#">04. <span>At søge job hos os</span></a>
<a class="pagelink" href="#">05. <span>Spørgsmål og svar</span></a>
<a class="pagelink" href="#">06. <span>Personalepolitik</span></a>
</div>

Sådan ser den html ud til den pågældende menu. Har naturligvis fjernet links. Hvis du så vil bruge inline styles sletter du class på elementet og skriver style="css her". Men det bliver noget værre rod, vil bestemt ikke anbefale det (:

http://www.w3schools.com/css/ Hvis du så tager et kig herinde burde du godt kunne snuse dig frem til at lave en lignende menu (:
Avatar billede herlevsen123 Nybegynder
20. november 2012 - 02:18 #7
Og i øvrigt, hvis du bruger chrome som browser, kan du højreklikke på menuen og trykke "vis detaljer om elementet". Her kan du se hvilke css regler der tilfalder hans menu, og så bliver det næsten ikke nemmere (:
Avatar billede bodyguard Nybegynder
24. december 2012 - 04:06 #8
Herlevsen> Kom med et svar, valgte at bruge din løsning :)