Avatar billede lkserwin Nybegynder
17. november 2012 - 11:46 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ukash/paysafecard

Jeg har fået ukash/paysafecard virus på min pc. Jeg har læst mig frem til, at jeg skal starte op i fejlsikret tilstand, enten med eller uden netværk. Men ligemeget hvilken jeg vælger, starten windows op og virussiden kommer frem med det samme.
Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2012 - 12:22 #1
Hej og velkommen til.
Har du mulighed for at udtage HDD og sætte til anden pc som er fuldt opdateret og scanne derfra?
Er du sikker på du får spammet F8 tasten nok så den går i fejlsikret tilstand?
Her er et link til anden tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/971231
Læs indlæg #3.

Ps Når du skriver tilbage, så gør det i kommentar, da andre hjælpere vil tro at problemet er løst og derfor springer dit spørgsmål over hvis svar bruges.
Svar er til løsninger og pointgivning, og så langt er vi ikke nået.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2012 - 12:24 #2
Kan du komme i kør og skrive rstrui.exe, så du kan gendanne til før du fik Ukash?
Avatar billede lkserwin Nybegynder
17. november 2012 - 12:53 #3
Hej og tak :)

Selvom den åbner i fejlsikret tilstand, "overruler" virus stadig computeren. Så kan ikke gå i "kør".
Avatar billede lkserwin Nybegynder
17. november 2012 - 13:06 #4
Hvis jeg sætter HDD i en anden pc, starten den så ikke bare op med virus ? (jeg ved INTET om det her!)
Linket du henviser til står det er til windows 7 og jeg har xp - gør det nogen forskel ?
Avatar billede lkserwin Nybegynder
17. november 2012 - 13:12 #5
Når jeg trykker F8 er det første billede der kommer frem følgende:

please select boot device:
PM-HL-DT-ST DVDRAM GSA-4160B
3M-WDC WD1600YS-01SHB1
IC USB STORAGE-CFC 322E
IC USB STORAGE-SMC 322E
IC USB STORAGE-MMC 322E
IC USB STORAGE-MSC 322E

Hvad skal jeg vælge?
Har forsøgt at bruge Kaspersky rescue fra usb stik, men no luck.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2012 - 16:41 #6
Vil mene denne her
3M-WDC WD1600YS-01SHB1
som jeg tror er en Western Digital HDD
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2012 - 16:44 #7
Jeg kunne godt frygte at de ting du skal finde i regisreringen har nogle andre parametre end i Win 7.
Jeg har ikke selv (heldigvis) skullet rode med en inficeret Ukash pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2012 - 16:51 #8
Man kunne jo prøve at køre en live cd og prøve rensning den vej igennem.
Hirens boot cd har jo en mini udgave af xp som kører direkte fra cd, og en del programmer til at rense med (bla Malwarebytes Antimalware)
Zip filen skal brændes så den bliver bootbar.
http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2012 - 16:52 #9
Alternativer er som jeg skrev i første indlæg at harddisken puttes i andet system som slave og scannes derfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2012 - 18:03 #10
Hvad med personlige filer. Har du backup af disse hvis det kikser med rensning?
Man kan med en live cd tage backup af filer, men man skal lige være opmærksom på at pc jo er inficeret og at man kan flytte vira til en ny installation hvis man ikke passer på.
Filer der er taget backup af skal i hvert fald tjekkes nøje med en scanning af dem.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. november 2012 - 08:25 #11
1. Start computer i fejlsikret med kommandoprompt.
2. Skriv "NET USER test /add" <enter> (opretter ny bruger)
3. Genstart og log ind med ny bruger.
4. Installer og scan alt med Malwarebytes.
5. Genstart og original bruger. Slet test bruger.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

Kopier indholdet herind og fortæl hvordan computeren kører nu ?
Avatar billede lkserwin Nybegynder
02. december 2012 - 21:40 #12
Jeg har fået løst mit problem (har heldigvis en nørd ven :)).
fromsej.dk det var vist stort set som du beskriver, der løste det.
Tak for hjælp.
Avatar billede lkserwin Nybegynder
02. december 2012 - 21:41 #13
Hov, ville jo give dig point..how to ?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2012 - 22:11 #14
Det kan du ikke, da jeg ikke har lagt svar.
Men tag du roligt dine point igen, ved at acceptere dit eget svar, jeg bidrog ikke med ret meget alligevel. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 18:38 #15
Husk at lukke din tråd igen.
Du kan bruge svaret i #12 til det.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 20:19 #16
Har prøvet at oprette test konti med fromsejs tip i #11, og man skal lige huske der er et mellemrum mellem test og /
Ellers får man ikke oprettet brugeren.
Avatar billede Dompdosola Nybegynder
27. februar 2013 - 16:27 #17
Hej.

Jeg kan ikke få den til at oprettelsen ny bruger når jeg følger punktere........

Nogen der kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 16:33 #18
Velkommen til.
Husker du mellemrummet mellem test og / når du skriver kommandoen?
I øvrigt bør du oprette din egen tråd med spørgsmålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 16:36 #19
Har du forsøgt at starte systemgendannelse fra kommandoprompt?
I stedet for net user test /add skriver du rstrui.exe.
Dette skulle starte systemgendannelse, og du kan genf´danne til før du fik ukash.
Proceduren med Malwarebytes er det samme som før.
Avatar billede Dompdosola Nybegynder
27. februar 2013 - 17:28 #20
Tak for det! Det virkede
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 17:32 #21
Velbekomme da.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
28. marts 2013 - 23:45 #22
Hej

Absolut letteste løsning pt. er at hente "windows-defender-offline"

http://windows.microsoft.com/is-is/windows/what-is-windows-defender-offline

Hent den ned på en anden PC og generer en bootbar CD/DVD eller USB nøgle med den.

Jeg har lige checket og den finder og sletter fint den "skype.dat" fil jeg fjernede fra en maskine i tirsdags..